Plastraket eller motorcykel?

Per G

New member
Inte utan att uttrycket "plastraket" kommer väl till pass :D

78_plastraket_1.jpg

BMW1000, 193HK 183Kg. Fotot taget på Stockholm Open (tennis)

/Per

Per G

New member
He-he, inte lätt att se men fotot är taget bakifrån.
Inte japansk plastraket utan tysk plastraket :D

/Per

camenius

Well-known member
Nåja, Kim, alla blir saliga på sitt...
Det finns till och med dom som gillar tvåtaktare, tro eller ej! I dessa moderna upplysta (?) tider!
:shock: :shock:

Vad gäller tyskar, så har jag en enda hållning, den så kallade Cleesiska klassiska och generösa:
http://www.youtube.com/watch?v=t1O41RIKKDo

AndersA

Member
Passa dig, Camenius så inte Kim och jag kommer och gasar Kawasaki på din garageuppfart! :öö

camenius

Well-known member
:shock: scusi .... ursäkta det var inte så jag menade, tvärtom, jag menar... jag lovar... mina två första hojar var tvåtaktare... jag lovar.... det var inte sååå jag menade... lovar...

... å jag e inte hemma... bortrest till i vår...
:shock: ni kommer inte va?

AndersA

Member
Nä men 90kubikaren har separat oljepump som man kan ställa lite generöst så det ryker ordentligt...........

Per G

New member
Appropå "milljövänliga" cyklar, det här åkte jag under andra halvan av 70-talet.

78_Suzuki_RE5_1.jpg

Suzuki RE5, 1975-77, med wankelmotor. Total försäljningsflopp som höll på att ta död på företaget.

Hittar man en som fortfarande fungerar så ryker den säkert "fint" och drar massor med soppa.
Själv tyckte jag väldigt mycket om den, bra vrid från botten men väldigt tung, 265 torr har jag för mig att den vägde.

/Per

Tord Ahlin

Administrator
Häftig MC, Kanske du ka ta hem en för 2kdollar Per.

http://www.angelfire.com/retro/roadster/index-12.html

camenius

Well-known member
:shock: :shock: :shock: :shock:
jag har... ...ehehhh, ..... ...eeeehehhh.... jag har flyttat

Per G

New member
Tord, inte utan att man blir sugen efter att ha kollat din weblink.
Kanske sen, nu e re BF som ska fixas :D

/Per

camenius

Well-known member
Jag har fått mai lfrån en "wankel-förening" här i Sverige. De vill ha Norton motorcycles nya skapelse till Elmiamässan (inte Commando 961, utan wankelracern) och hoppades att det fanns en generalagent för Nm här i landet.

Tipsade istället om en person i Skåne som kör wankel (han var på Britannia i somras) samt om just den här Suzukiwankeln som substitut. Hur som heslt skulel han kontakta Nm och hoppas att de eventuellt skulle skicka hit i en maskin i vår.