Påkörd igår!!!

Penn

New member
Påkörd igår :evil: !

Tips och upplysningar tas ödmjukt och tacksamt emot!

När jag stannade för bilen framför mig som stannat för att släppa fram fotgängare på övergångställe. Hur okoncentrerad kan man vara som bilförare? Tur att jag inte hade min pojk med mig då.

Skador på hojen (Command -70):
Böjd höger fotstödsplatta,
böjd/knäckt höger fotpinne,
trasig höger gummi till fotpinne,
krossad baklyse och nummerplåtshållare,
böjd och sprucken bakskärm,

det bästa (eller hur man skall se på det) har jag sparat till sist:

böjd växelspak,

det knackar från vxllådan på 1-3 växel (fick leda hem cyckeln).

Som det ser ut nu så blir det ingen årsmöte på Djujö för oss :cry:

Läst Per Gs tråd om vxllåda, mycket bra upplysningar!

Vilka SPECIAL-verktyg som behövs för att ta loss lådan är det kopplingskompressor Commando varunr 06-0999 hos BAS?

Stort tack för alla upplysningar!!!

Penn Grill

Tord Ahlin

Administrator
Detta var inte kul och höra, men om det var den andra bilisten (som kom bakifrån och damma in bakifrån om jag förstått saken rätt) ,, borde inte då hans trafikförsäkring ta hand om hela saken? Om detta med avdragaren, så behövs kanske inte kopplingen rivas bara för att växlarna krånglar. Det låter som om en växelmekanismatteralj i högersidan av lådan pajat eller krökts, tex att den 4-hulliga växellägesväljaren tvångsvridits kring sitt nav. Ta bort högerkåpan och fota lite, och lägg upp dem eller mejla dem så får vi se.

Per G

New member
Kontakta ditt försäkringsbolag men eftersom han kört på dig bakifrån så blir det ju hans försäkring som ska stå för kostnaderna men kolla med ditt bolag vad du ska göra.

Vet inte vilken verkstad i Stockholm som lagar Norton??? Någon som vet?

Annars får dom väl betala delarna samt en ersättning för att du gör det själv.

/Per

Kim

Administrator
Fyfan, inte kul.. Då tar det nog tid om du ska ta det genom försäkringsbolag, dessutom hitta en firma som skall göra jobbet.... :( Du kan ju alltid komma med bil!

Taylor

New member
Hur gick det till egentligen? Din beskrivning av händelseförloppet verkar lite otydlig.

Förresten. Du kan väl ta bilen och familjen till Katrineholm. Det har jag gjort många gånger

Penn

New member
Hej igen och tack för alla svar!

Så här är det, vem som orsakade olyckan är naturligtvis bilisten som körde på mig, så mycket är klart.

Försäkringsbolaget föreslog att jag skulle lämna in hojen till MC Proffsen i Hägersten för besiktning och reparation för de skall kunna Nortons. MC Proffsen kan inte Nortons, de sa dom när jag ringde dom idag!

Kan klubbens besiktningsmän göra en skadebesiktning?

Har klubbens besiktningsmän haft/fått sådana uppdrag tidigare?

Jobbet, det mesta, åtminstone byta delar kan jag göra själv, rikta ram om det nu behövs kan jag inte däremot.

Har inte haft tid med hojen då jag är på kurs hela veckan men skall ladda upp bilderna så fort jag hinner!

Mvh

Per G

New member
Besiktiga cykeln borde väl MC Proffsen kunna göra så att du kan göra en lista på alla delar som behövs för att återställa den igen??
Annars har du ju en besiktningsman i Huddinge som sköter besiktning och värdering av Commando.

/Per