Nya statliga pengar till Norton

krister

Member
Hej
Detta verkar lovande : 600 hundra nya jobb till Nortonfabriken med fulla orderböcker

https://www.gov.uk/government/news/british-motorcycle-industry-chancellor-announces-600-new-jobs-at-norton

Krister

Jepp! Frågan är bara om Stuart Garner skall använda medlen till att göra fler sådana här: https://www.youtube.com/watch?v=yzrvHfHDOR4 eller om man skall lägga dem på Aprilia-kopian? :roll:

krister

Member
Hej
Ingen dålig ide att ha fler ben att stå på .En sån skulle man haft till kidsen när dom var små

Krister

krister skrev:
Hej
Ingen dålig ide att ha fler ben att stå på .En sån skulle man haft till kidsen när dom var små

Krister

Jo, det där med hur man utnyttjar rättigheterna till ett varumärke och en logotyp kan ju alltid diskuteras. Man har säkert gjort noggranna överväganden innan man klistrar Norton-loggan på diverse produkter. Sätt den på fel produkt och man riskerar att urholka dess eventuella värde och trovärdighet. Personligen tycker jag att det är just det Garner gör när han använder loggan för att kränga barnvagnar...

nvagn.JPG

krister

Member
Hej
det handlar o kvalitet ,har produkten bra kvalitet spelar det ingen roll ,namnet Norton har varit med på många resor under åren som gått och fortfarande behållit sitt unika ryckte och har bara spermatrucken unika egenskaper och bra kvalitet fixar det sig , dessutom kan man med ett leende på läpparna säga att den är en bra instegs koncept för ungdommen

Krister

krister skrev:
Hej
det handlar o kvalitet ,har produkten bra kvalitet spelar det ingen roll ,namnet Norton har varit med på många resor under åren som gått och fortfarande behållit sitt unika ryckte och har bara spermatrucken unika egenskaper och bra kvalitet fixar det sig , dessutom kan man med ett leende på läpparna säga att den är en bra instegs koncept för ungdommen

Krister

Och nu säljer man dojor också med hjälp av Norton-loggan! Runt 4000:- riksdaler vill man visst ha för ett par sådana här. :roll:

1074_5_z.jpg

Det börjar mer och mer likna i eftermarknadsindustrin kring H-D där man sätter loggan på allt möjligt oavsett om det har någon som helst relevans till motorcyklar eller ej, tycker jag. Ack, du sköna nya värld... Om någon är sugen på att förnya garderoben hittar man i alla fall dojjorna här: http://www.jeffery-west.co.uk/jefferywest/product.asp?item=norton-hannibal-hybrid-motorcycle-boot-29-1074

camenius

Well-known member
Suck.... så mycket tydligare tecken på att det är på väg åt helvete kan man nog inte få. Ska ärligt säga att jag inte är förvånad. Förhoppninghsvis har jag fel, mycket fel, och är enbart en gammal sur och negativ gubbe.

Men som ex-chefredaktör på en tidning som hade just varumärkesfrågor och -vårdande som ett av de stora bevakningsområdena, kan jag väl enbart tillägga... "Vi har sett det förr. Nu alltså även Norton... Suck."

Å andra sidan, min sorg är lite acting för det offentliga... jag gillar gamla Norton och har marginellt intresse för den nya maskinen. Ska jag ha ny hoj finns det andra, bättre och billigare. Men vill å andra sidan inte ha namnet Norton nersmutsat.