Ny Västkustträff på Orust i maj!!!

camenius

Well-known member
Fick samtal från Jan-Anders Lundström som berättade att han och Anders Planefeldt (mannen på senaste numrets framsida) har kommit långt i planerna på en ny Västkustträff i maj. Plats är en naturskön camping (med stugor) på Orust.
Låter jättemysigt, kul att träffen lever vidare trots att Allan och Staffan med fruar inte längre kan vara med och arrangera träffen. extra kul nnä det blir på så vacker plats.
Boka redan nu in 18-19-20 maj!

totta05

Member
Kanon med nåt i mina hemtrakter!!! Men stämmer datumen 18-20 maj; det är ju i min kalender tisd ons & torsd... Mitt i veckan?!
Häls och god fortsättning till alla
från Gjert :)

camenius

Well-known member
Nä, det kan inte stämma. det var de datum som J-A sa, men han måste ha menat dagarna därefter antar jag.
Vi får återkomma om detta.
Jag håller med om att det är kul att det blir en forrtsättning, därtill så naturskönt beläget!

Per G

New member
Får väl fråga mamma om man får permis :D
En liten muta, skor eller handväska så ordnar det sig nog.

/Per

camenius

Well-known member
Fick rätt datum från Anders Planefeldt ikväll. Det ska vara helgen efter de dagar jag skrev tidigare, alltså helgen 21, 22 och 23 maj. När jag nu kikar i almanckan så ser jag att det är pingsthelgen!

Anders påtalade att det är samma helg som Tjolöholm Classic Motor som tydligen ät ett jätte-evenemang i Gbg-trakten. Detta arrangeras på söndagen, så när de som övernattar på vår träff ska åka hem, kan man praktiskt nog ta svängen förbi Tjolöholm (ialla fall de som åker söderut).

Plats är fortfarande preliminärt, så mer info kommer från Anders och Jan-Anders framöver.

camenius

Well-known member
Jag har anmält mig till Anders. Vilka fler är på G?

Besiktade en av hojarna igår och är såååååååå åksugen.

Weine

Member
Ja, vi är två till som kommer. Får väl lägga på en rem och få på cylindern och ihop växellådan, den svarta går ju men den jä....la elstarten vill inte fungera så vi får se om jag hinner och kolla den.

Weine och Catharina

camenius

Well-known member
Snabbrapport från årets Västkustträff:
Väldigt trevligt, väldigt välorganiserat och mycket kul!Allt hade gänget där nere fixat till högsta kvalitet, inte minst vädret eftersom solen lyste varm hela lördagen. För Klas W och undertecknad var dock ner- och hemresan ganska blöt.
Räknar jag in även de som kom enbart under lördagen, dök ett drygt trettiofemtal medlemmar upp, alltså cirka 35 gissar jag på.
Hoppas att gänget orkar fixa en ny träff nästa år. Ett topparrangemang som borde locka ännu fler deltagare!
Tack till Anders Planefeldt med två ungdomskamrater samt till Jan-Anders och Marianne Lundström med dotter (och trajjachopperåkerskan) Marie som fixade och såg till att vi alla njöt av helgen!!!
:D :)
6_IMG_6938_2.jpg

6_IMG_6958_2.jpg

6_IMG_6969_1.jpg

6_IMG_6982_2.jpg

6_IMG_7000_2.jpg

6_vstkusttrfff_2010_26_1.jpg

6_vstkusttrfff_2010_55_1.jpg