Nu är de fyras gäng ute på vägarna igen

Weine

Member
Hej alla nortonister
Vi har under flera år berättat om våra resor, nu är vi igång igen. Nytt för i år är att följebilen Sony har fått sällskap av följebilen Tony.
Idag har vi tagit oss från den utmärkta träffen i Äppelbo söderut till Uskavikgården, det ju inga problem för Sony och Tony att hitta dit, men man kan ju inte säga det samma för Hans oth Weine dom var ju som vanligt ute och körde vilse ( eller som dom vill kalla det se nya platser) Tyvärr har vi dålig täckning så några bilder blir det inte idag.
Hör och häpnad det var inte Jönsson som körde först utan Weine men det spelar ingen roll dom är lika förvirrade båda två.

De fyras gäng

Bragfjord

Well-known member
272_Skoskp_flg_o_navkapsel_001_1.jpg
272_Skoskp_flg_o_navkapsel_002_2.jpg
272_Skoskp_flg_o_navkapsel_003_1.jpg

Hej! Här kommer bilder på skoskåpet som jag talade om.
Ang. bad, och löfte därom(?).... Badade Ni?
Jag uppfyllde löftet, t.o.m. över älva. MVH. Brage. :D

camenius

Well-known member
Uskavigården? Oj, finns den fortfarande? Måste letafram karta och lokalisera stället. Ska vid tillfälle ta mig dit för att friska upp de nostalgiska cellerna. Där tillbringade undertecknad många sommarlägerveckor i ungdomsåren, bland annat med att klämma på de första flickorna i mitt liv.

Man kunde lära sig mycket i scouter och juniorer.

Weine

Member
Ja nu är det samma visa idag igen, jag och Monica har ställt upp Sony och Tony på campingen i Vetlanda, vi ringer och frågar var killarna är men som vanligt har dom ingen aning. Hoppas att dom hittar lätt hit för det finns bara en camping i Vetlanda??????? :)
Vi återkommer om dom hittar oss

Catharina och Monica

Magnus Jönsson

Administrator
Hej
Alltid trevligt att läsa om era äventyr, när ni är i vetlanda får ni passa på att besöka morgan återförsäljaren där, visserligen fler än två hjul, men likväl trevliga brittiska fordon :D , fortsätter ni längre söderut får ni titta förbi hos oss här finns både camping och övernattningsmöjlighet, med lite tur hittar Hans fortfarande hit :lol:

Weine

Member
Jag kan lugna alla, dom hittade hit, visserligen fick vi vänta i flera timmar men vi har ju inte så stora förväntningar på dom.
Nu har vi intagit både mat och dryck av olika slag, vi har tänkt oss att åka till öland imorgon, både jag och Monica tror det är bäst, det är ju in ö så då kan vi ha koll på dom bättre, åker dom över bron är dom helt fel ute.

Weine yoch Hans har varit och kört på underbara vägar både grus och riktigt små asfalterade.

Monica & Hans, och Son
Catharina & Weine och Tony

Weine

Member
66_DSC03372_1.jpg

66_DSC03361_1.jpg

Kärringarna tjatar och vi får ta hand om skiten.

Efter ca 30 mil underbara mcv vägar, så vill man ju inte stå och diska, då finns det annat flytande vi ´kan tänka oss

Snopet för kärringarna att vi hittade rätt på samma dygn.

Hans och Weine

Weine

Member
Ja denna dag har varit precis som dom andra, vi skulle åka söderut, men vad gör killarna jo dom körde norrut, deras ursäkt Jönsson hade så dåliga bromsar, så dom missade en korsning.
Vi tjejer har åkt runt i glasriket, och fyndat.

Tanken var att vi skulle till öland idag, men brist på camping gjorde att vi fick tänka om. Vi sitter just nu i Kristianopel. Imorgon kommer vi att besöka Karlskrona med omnejd. På torsdag skall vi till Öland för vi har hittat en person som vill bjuda oss på kaffe, och det vill vi ju inte missa.
De fyras gäng har ju inte så många vänner så dom vi har måste vi utnyttja. :)
Synd att det inte är tv vi sänder för Jönsson har inte kontakt på telefon, så han står upp och håller upp armen, han grubblar på att ställa sig upp på taket på Sony för att få kontakt????

De fyras gäng

Weine

Member
Idag tog vi inga chanser, vi följde med killarna på motorcyklarna. Vårt mål var Karlskrona och där gick vi på marine museum om ni inte har varit där är det värd ett besök.

Vi var ombord både på torpedbåtar och minröjare. Efter det ställde vi kosan mot Kristianopel. Det finns ingen täckning här, så bilder kommer senare
De fyras gäng

Weine

Member
Visst var på öland, vi tog mc och åkte dit. Vårt första stopp blev hos Johan och Anneli kompisar till fam Jönsson. Dom bjöd på kaffe, sedan fick vi en rundtur på öland, Efter mat ställde vi kosan åter mot Kristianopel. Det var inga missöden denna dag, därför att vi tjejer var med.

De fyras gäng

Weine

Member
Nu är vi åter på resande fot. Vi har tagit oss mot Växjö. igen De fyras gäng har åter igen hitta någon att hälsa på. Dom stakarna som denna gång fick besök var Åsa och Magnus Jönsson. Vilker paradis dom bor på.
Vårt dator är så slö att bilder inte går att visa, hoppas att återkomma med bilder.

Vi kommer att lämna detta paradis för att åter dra oss söderut.

De fyras gäng

Weine

Member
Som vi berättade tidigare våldgästade vi hos Magnus och Åsa, dom bodde i ett paradis, med flera olika höns och hästar

66_DSC03452_1.jpg

66_DSC03453_1.jpg

66_DSC03455_1.jpg

66_DSC03457_1.jpg

66_DSC03463_1.jpg

66_DSC03466_1.jpg

Ni ska ju inte tro att allt gick problemfritt
Weine hade ju glömt att släcka ljuset, och då såg det ut så här innan vi fick det fixat

66_DSC03467_1.jpg

66_DSC03468_1.jpg

Bildfil

Efter vi varit hos Magnus och Åsa fortsatte vi vår färd söderut till Hässleholm där skildes våra vägar från Monica och Hans dom fortsatte söderut hem till Östraby, jag och Weine fortsatte vår resa till Helsingborg där vi hälsade på två av våra barn och barnbarn.
Nu har vi åter kommit hem, och på denna dryga vecka har vi kört drygt 260 mil

De fyras gäng

camenius

Well-known member
Skönt att allt gick bra och att ni hittade hem. Det sistnämnda är ju tydligen ingen självklarhet, eller...?

Kul att ni lägger upp trådar som denna!