A
Anonymous
Guest
Tjenare allihop!!
Efter en lång tystnad så är det äntligen dags för lite uppdatering :shock: !
Har äntligen!!!! fått tummen ur och PROVKÖRT min Lowboy, inte helt färdig men.... :roll: .Verkar gå klockrent!
Nystart nästan på dagen 22-år efter polaren sånär totalskrotade hela hojen (delar av motor och låda gick att rädda, resten skrot ).
Mock up och finlir av detaljer återstår innan demont och lack, men jag är på gång!!! :lol:
Här kommer lite bilder.
Innertrans och ytterkåpa ej färdiga,samt kedjeskydd återstår att fixa.
Mmmm...I like!
Head steady med fästen för t-spole, tändmodul, laddningsregulator (sparxs) samt låsning av gasvajer och tankbandsfäste.
Okfäste, svingförstärkning (pga sprucken swing), infästning för okfäste.
"hajfena",lättat drev o låsta konsvarvade insexbultar,förstärkning av swingen drivsida.
.
Vevhusventilation dragen till "catchtank" samt övriga slangar monterade.
Skruva på i garagen så det kommer ut roliga hojar till våren! 8)
Ha de´gott mvh Magnus S-ryd.
Efter en lång tystnad så är det äntligen dags för lite uppdatering :shock: !
Har äntligen!!!! fått tummen ur och PROVKÖRT min Lowboy, inte helt färdig men.... :roll: .Verkar gå klockrent!
Nystart nästan på dagen 22-år efter polaren sånär totalskrotade hela hojen (delar av motor och låda gick att rädda, resten skrot ).
Mock up och finlir av detaljer återstår innan demont och lack, men jag är på gång!!! :lol:
Här kommer lite bilder.
Innertrans och ytterkåpa ej färdiga,samt kedjeskydd återstår att fixa.
Mmmm...I like!
Head steady med fästen för t-spole, tändmodul, laddningsregulator (sparxs) samt låsning av gasvajer och tankbandsfäste.
Okfäste, svingförstärkning (pga sprucken swing), infästning för okfäste.
"hajfena",lättat drev o låsta konsvarvade insexbultar,förstärkning av swingen drivsida.
Vevhusventilation dragen till "catchtank" samt övriga slangar monterade.
Skruva på i garagen så det kommer ut roliga hojar till våren! 8)
Ha de´gott mvh Magnus S-ryd.