Norton på Mc-mässan 24-27 Januari 2013

Per G

New member
Nu har vi bokat in oss på mc-mässan i Januari 2013 !!

Vi kommer att visa upp 4-5 Norton varav en är en ny 961 Commando, den första i Sverige.

Monter är bokad och vi har folk som jobbar med layout mm.

Det vi nu behöver är att välja ut 3-4 fina Norton cyklar att visa upp.
- Har ni en fin Norton som ni är villiga att visa upp på mässan så skickar ni ett PM eller ringer mig på 0733-341382.
- Vi behöver också frivilliga som kan stå en dag på mässan. Vi har redan några personer men behöver flera. Hör av er och tala om vilken/vilka dag/ar ni kan ställa upp.

Öppettider 24-27 januari
Torsdag kl. 10.00-20.00
Fredag kl. 10.00-20.00
Lördag kl. 09.00-20.00
Söndag kl. 10.00-17.00

Hälsningar,
Styrelsen

Per G

New member
Liten uppdatering kring vår medverkan vid mc-mässan,

Vi har nu bokat in den andra cykeln som blir en perfekt matchning till den nya Commando 961 son redan var klar.

Den andra cykeln är en 1977 Silver (precis som 961:an) Commando Interstate som är i skick som ny. Enligt uppgift en av de 100 sista som levererades. Denna cykel har varit med i Classic Bike.

Jakten går vidare för att hitta 2-3 cyklar till.

Hälsningar,
Per

Taylor

New member
Magnus Jönsson skrev:
Riktigt kul att vår klubb börjar synas lite :D

Det kan vara bra för oss. Medlemsantalet har varit på nedgår i några år nu.

Den här mässan kanske blir vår räddning.

Magnus Jönsson

Administrator
Helt rätt, vi måste visa att vi finns.
Du får se till att ha lite blädderex. av Nortonisten med där, och en del av överskottet (om du inte har tömt det) till försäljning, där finns ju många intressanta artiklar som säkert även intresserar andra och är de gratis hamnar de ju bara i den allmänna "broschyrhögen".
/Magnus

Per G

New member
Jo, vi kände att det var dags att "visa upp oss" och när möjligheten kom att ha med den nya 961 Commandon så kändes det helt rätt.

Vi tror att vi kommer att få flera mc-tidningar intresserade i och med att vi kan visa upp två generationer Norton och vi tror att vi kan få till en fin layout på vår monter.

Vi kommer ha med massor av "över-ex" av Nortonisten. Tänkte ha dessa som "reklamblad" i och med att vi har många ex liggande till ingen nytta. Tveksamt om vi ska ta betalt för dom?

Hälsningar,
Per

Per G

New member
Vi har nu full bemanning klar för samtliga dagar men vi kan alltid ha nytta av någon extra person heldag eller del av dag.

Två till cyklar inbokade:
- Mycket fin Caferacer
- Mycket fin Dominator 50-talare

Hälsningar,
Per

Per G

New member
Tack vare Lasse Camenius har vi nu en 5:e och sista cykel inbokad. Det blev en 16H från 1928 :)

I vår monter blir det från 1928 flattankare till 2012 Commando.
Tycker vi har fått ihop en riktigt bra samling Norton och jag ser verkligen fram emot mässan och få visa upp klubben samt den nya Commandon :) :)

Hälsningar,
Per

Per G

New member
Nu drar det ihop sig, på Onsdag bygger vi vår monter och Torsdag morgon öppnar mässan.

Hoppas på att få se många medlemmar och blivande medlemmar där :D

Hälsningar,
Per

Robban

Member
Fantastiskt fin monter av Nortonklubben. Jag tror det var den största behållningen från mässan för mig. Snyggt jobbat grabbar! :D
Hojarna var väl i klass med museum-cyklarna från MC-Collection!

Jalla

Member
Jag var på mässan idag och besökte naturligtvis Norton montern. Fantastiskt välgjord och fantastiska gubbar som berättade om vår verksamhet.

961:an är numer en drömhoj och finns på min önskelista! :D

Sedan kan jag inte låta bli att nämna MC Collections hoj samling som fanns på plats.

Jag passade på att nämna klubben när jag blev överraskad av ett filmteam från tidningen Bike.
Se länken http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oIcK_mKCW1E

Tord Ahlin

Administrator
Ojoj, MC colletion. Dom har fruktansvärt snygga cyklar. Måste ses!

Vi (4 Nortonister) kommer till montern vid halvelva i morrn (lördag) , vi hörs och syns.

Per G

New member
Kul att se att ni gillar montern, det har varit mycket jobb gjort av många personer. Vi som jobbat i montern har haft mycket kul och fått mycket positiv feedback från besökarna :D

Hälsningar,
Per

Per G

New member
Nu när det roliga har tagit slut kan vi konstatera att klubben har klarat av sitt första deltagande på en mc-mässa.

Jag skulle vilja passa på att tacka alla som hjälp till för att få allt att fungera.
Anders Planefeldt har varit spindeln i nätet och den som gjorde monterns fina layout. Anders jobbade mycket med Frank Sivervall som inte bara ställde ut sin fina 961 utan ordnade många detaljer i montern.
Mats Olofsson ordnade ihop med Anders alla de fina bilderna till montern.
Kim Dagerud ordnade fram riktigt fina tröjor som alla i montern använde.

Dessutom har vi Ian Lines, Steve Tell och Norton-Anders som lånat ut sina fantastiska cyklar till utställningen, utan dessa hade det blivit intet.

Sedan får vi inte glömma alla som jobbat med att bygga montern och sedan också jobbat minst en heldag: Anders Planefeldt, Torbjörn Sima, Klas Wejle, Frank Sivervall, Jan Markgren, Lasse Camenius, Mats Olofsson.

Själv tyckte jag att det var kul att träffa de medlemmar som hittade dit samt även en hel del potentiella nya medlemmar.

Det är lätt att vara ordförande när man har så duktigt folk i klubben.
Nu får vi hämta oss litet efter detta så får vi se vad vi kan hitta på härnäst. Till att börja med kan vi hålla koll i mc-tidningarna så får vi se hur mycket vi får vara med där.

Hälsningar,
Per

Taylor

New member
Hoppas att Norton-klubbens närvaro på mässan bidrar till lite nya medlemmar. Det behövs.

När får vi se bilderna? :p

Commando 961

New member
Här kommer ett par bilder i alla fall.
266_MCmssan_2013_007_1.jpg

266_MCmssan_2013_008_1.jpg