Norton filmer

A

Anonymous

Guest
Tjena Rockers.
Några har kanske sätt internetsidan www.youtube.com där har folk laddat upp filmsnuttar allt mellan himmel o jord. där finns det ett par norton filmer. Gå in och sök på norton motorcycles eller något annat engelskt.

Check it out know!!!

Jag lade in ett litet klipp. Det är från Mostens engelskträff 1997 där veteran-scramblarna sprätter runt rätt hyfsat. Jag filmade av en vhs direkt på tv-skärmen med digitalkameran. Resultatet blev väl... sådär. Men ganska kul ändå.
http://www.youtube.com/watch?v=XrOzkgUV4Q8

tr5

New member
Skulle va kul att se, men jag får upp en sån här
12_yovarning_1.jpg

Jaha, det var något som blev fel fast det var rätt och sedan blev det fel ändå och så var det en knut på usb-sladden men det har jag nog fixat nu. Prova igen, jag tror det skall funktionera på avsett vis nu.

tr5

New member
Jodå, det hjälpte att ta bort knuten. Nu flödar elektronerna fritt och bildar upphetsande formationer på min bildskärm.

Min första tanke var. Jag måste vara med!!
Min andra tanke: Hur bygger jag en trailer för att kunna ha den här på släp efter Commandon.

IMG_1291.jpg

Nu har vanvettigheterna ebbat ut. Var sak har sin tid. Det får räcka med grusgroparna hemmavid.
Men visst hade det varit ett imponerande ekipage

Gött dyngsprättarstuk du har fått till där! Kan du inte leja någon att köra Trajan till Danmark? Det finns gott om vilseledda själar som behöver lite kulturell upplysning.
Ljudet och tryckvågen när ett koppel 5oo-stånkor med öppna rör drar iväg är för övrigt helt fenomenalt.

camenius

Well-known member
Jag har världens största kalkon-nortonfilm!!! Alla tider och helt utan konkrrens!!!

Jag lovar er!!!

Från Krister Törnblom i Spanien kom för några dagar sedan filmen I Bought an Vampire Motorcyle. Den handlar om... ...ja, just det, en motorcykel som är en.... en...VAMPYR! :shock: :shock:

Vilket märke och vilken modell? Norton Commando, förstås. Filmen är brittisk, troligen producerad på 80-talet och fullständigt vansinnig. Den placerar till och med den annars kulförklarade amrikanska Mördartomaterna anfaller (The Killer Tomatoes) från femtiotalet, på andra plats. Och DET är en bedrift.

Mest skakande och omtalad scen i filmen om den farliga Commandon, är när filmhjälten anfalls av sin egen bajsklimp som hoppar upp ur holken! Slå det!

Eller scenen när cykeln på egen hand, rest på bakhjulen hotfullt nalkas en sjuksköterska som skikande dör medan cykeln/besten sakta böjer sig ned över henne, trycker fram några rör och suger blodet ur hennes hals. Är det stötstängerna som han suger med? Jag vet ej. Men att det är ruggigt spännande, det vet jag! Horror på hög nivå! :shock:

Slutrepliken är faktiskt väldigt rolig och fyndig, men avsöljas inte så här!

/Lasse som återigen är tacksam för att det egna huvudintresset inte ligger på "icke pålitliga" Commando, uan gamla hederliga singlar (alltså jag menar..., ...inte ogifta tanter, utan tvåhjulta singlar, eller, jag menar... ähhh).

pojen

Member
Det var ett bra tag sedan detta ämne vara upp till diskution, men tänker informera cineaster om en ypperlig biker film. Den australiensiska filmen "Stone" producerad 1974 har bl a en Norton Commando som en viktigt del i handlingen. Filmen kretsar kring bikergänget "Gravediggers" samt MC åkande snuten Stone som åker Norton Commando.

Streetracing med Commando, wheelies and the lot. Man kan bl a hitta filmen på Amazon (www.amazon.co.uk) till bra pris. Mycket nöje och jag kan nästan garantera att ingen blir besviken!!

pojen

Member
BBC producerade 1973 en dokumentär "Race of the Power Bikes" om Isle of Man TT med Peter Williams och John Player Norton i huvudrollen. Videon är upplagd på You Tube av Paul Williams (Peter W. son!) och ursprunget en video bevarad av Dave Croxford (också en medlem av JPN teamet!). Femtio minuters högklassig underhållning, så nära en religiös upplevelse man kan komma för oss icke troende i alla fall! Länken är som följer http://youtu.be/a-SOXVVdIZ4