Jag har världens största kalkon-nortonfilm!!! Alla tider och helt utan konkrrens!!!
Jag lovar er!!!
Från Krister Törnblom i Spanien kom för några dagar sedan filmen I Bought an Vampire Motorcyle. Den handlar om... ...ja, just det, en motorcykel som är en.... en...VAMPYR! :shock: :shock:
Vilket märke och vilken modell? Norton Commando, förstås. Filmen är brittisk, troligen producerad på 80-talet och fullständigt vansinnig. Den placerar till och med den annars kulförklarade amrikanska Mördartomaterna anfaller (The Killer Tomatoes) från femtiotalet, på andra plats. Och DET är en bedrift.
Mest skakande och omtalad scen i filmen om den farliga Commandon, är när filmhjälten anfalls av sin egen bajsklimp som hoppar upp ur holken! Slå det!
Eller scenen när cykeln på egen hand, rest på bakhjulen hotfullt nalkas en sjuksköterska som skikande dör medan cykeln/besten sakta böjer sig ned över henne, trycker fram några rör och suger blodet ur hennes hals. Är det stötstängerna som han suger med? Jag vet ej. Men att det är ruggigt spännande, det vet jag! Horror på hög nivå! :shock:
Slutrepliken är faktiskt väldigt rolig och fyndig, men avsöljas inte så här!
/Lasse som återigen är tacksam för att det egna huvudintresset inte ligger på "icke pålitliga" Commando, uan gamla hederliga singlar (alltså jag menar..., ...inte ogifta tanter, utan tvåhjulta singlar, eller, jag menar... ähhh).