vidar hjelm johansen
Active member
Hei igjen, ja endelig kom forumet opp igjen. Jeg har savnet det, og helt ærlig, FB. er en dårlig erstatning, syntes jeg , så til dere der ute. kom tilbake til forumet.
Så til dagens overskrift. Dette er litt vanskelig Norton eller Guzzi.
Dette luksusproblemet har oppstått, forde min kjære Commando MK3 som jeg har jobbet og kost meg med i sikkert 20 år, nå er tror jeg, så perfekt jeg kan få den.
Det er rett og slett ikke mer å gjøre. Den har fått de beste oppgraderinger som det går an å få tak i. Dessverre må man da til USA for å få tak i disse.
Da er det https://coloradonortonworks.com/ og https://jsmotorsport.com/ som vi snakker om. Commandoen min består nå av det meste og det beste fra disse to. Fra CNW begynte jeg med hjul og Corbin sal og forsterkning av gaffelen . På motoren er det ny designet Fullauto top som er støpt i USA, altså ikke den gamle fra Australia . Denne kombinert med forgaserene (Keihin FCR 35mm flat slides) er en kjempe løsning. Veiv hus ventilatoren til Matt har også resultert i olje tett motor. Jeg vil også nevne starter og starter systemet fra CNW, jeg har tatt av ciken og har ikke savnet den dette systemet blir solgt med 5 års garanti.
Matt, som eier og driver CNW, føler nesten jeg har blitt kjent med han, er en fantastisk fyr og handle med og hjelpsom. Han er forresten Svensk.
Jim i jsmotorsport har også mye å by på av god saker. Jeg har hans kitt med lette stemplere og lengre stakar. Dette øker efekten og reduserer vibrasjonene. Så har jeg hans kam og lette ventil løftere og black diamond ventiler og nye fjærer. Så det er mye bra inni der som snurrer rundt. Motoren går så bra som det går an å få den til tror jeg.
Så da sitter jeg der og har ikke mer å skru på .
Derfor denne Guzzien. Det er en 2002 mod. V11 sport. Det var rett og slett av plass hensyn at jeg hang Commandoen i taket, den kommer ned til sommeren, men nå som jeg holder på med Guzzien måtte jeg få Commandoen litt unna.
Det er ikke så mye teknisk å gjøre på den . Det er mest kosmetikk. Den er blitt lakkert og fått sydd ny sal (dyna). Så har jeg flyttet fot hvilerene ned og fram 10 cm, så nå sitter jeg bra på den , faktisk like bra som på Commandoen. Jeg nevnte tidligere vibrasjonene på Commandoen som var redusert, tenker det er ca. likt som på Guzzien.
Så vidt jeg vet så er jeg ikke den første som konverterer til Guzzi i klubben. Har observert Guzzi på treffene våre flere ganger, så kanskje jeg også kommer på en Guzzi en gang (hvis det er lov
)
Konvertere var vel å ta litt hardt i, Commandoen har fortsatt den største plassen i hjertet mitt, men det er morro med Guzzien.
Så får dere alle ha en god jul og godt nytt år, så sees vi på Åland til sommeren , på Commandoen

Vidar
Så til dagens overskrift. Dette er litt vanskelig Norton eller Guzzi.
Dette luksusproblemet har oppstått, forde min kjære Commando MK3 som jeg har jobbet og kost meg med i sikkert 20 år, nå er tror jeg, så perfekt jeg kan få den.
Det er rett og slett ikke mer å gjøre. Den har fått de beste oppgraderinger som det går an å få tak i. Dessverre må man da til USA for å få tak i disse.
Da er det https://coloradonortonworks.com/ og https://jsmotorsport.com/ som vi snakker om. Commandoen min består nå av det meste og det beste fra disse to. Fra CNW begynte jeg med hjul og Corbin sal og forsterkning av gaffelen . På motoren er det ny designet Fullauto top som er støpt i USA, altså ikke den gamle fra Australia . Denne kombinert med forgaserene (Keihin FCR 35mm flat slides) er en kjempe løsning. Veiv hus ventilatoren til Matt har også resultert i olje tett motor. Jeg vil også nevne starter og starter systemet fra CNW, jeg har tatt av ciken og har ikke savnet den dette systemet blir solgt med 5 års garanti.
Matt, som eier og driver CNW, føler nesten jeg har blitt kjent med han, er en fantastisk fyr og handle med og hjelpsom. Han er forresten Svensk.
Jim i jsmotorsport har også mye å by på av god saker. Jeg har hans kitt med lette stemplere og lengre stakar. Dette øker efekten og reduserer vibrasjonene. Så har jeg hans kam og lette ventil løftere og black diamond ventiler og nye fjærer. Så det er mye bra inni der som snurrer rundt. Motoren går så bra som det går an å få den til tror jeg.
Så da sitter jeg der og har ikke mer å skru på .
Derfor denne Guzzien. Det er en 2002 mod. V11 sport. Det var rett og slett av plass hensyn at jeg hang Commandoen i taket, den kommer ned til sommeren, men nå som jeg holder på med Guzzien måtte jeg få Commandoen litt unna.
Det er ikke så mye teknisk å gjøre på den . Det er mest kosmetikk. Den er blitt lakkert og fått sydd ny sal (dyna). Så har jeg flyttet fot hvilerene ned og fram 10 cm, så nå sitter jeg bra på den , faktisk like bra som på Commandoen. Jeg nevnte tidligere vibrasjonene på Commandoen som var redusert, tenker det er ca. likt som på Guzzien.
Så vidt jeg vet så er jeg ikke den første som konverterer til Guzzi i klubben. Har observert Guzzi på treffene våre flere ganger, så kanskje jeg også kommer på en Guzzi en gang (hvis det er lov
Konvertere var vel å ta litt hardt i, Commandoen har fortsatt den største plassen i hjertet mitt, men det er morro med Guzzien.
Så får dere alle ha en god jul og godt nytt år, så sees vi på Åland til sommeren , på Commandoen
Vidar