Hej på er, är ny på forumet.
Kom över en Commando S 1969.
Hoppas få råd om vad som som behöver göras och, inhandlas, tips.
Har skruvat ner allt.
Tänkte börja med topp, cylinder, och vevaxel.
Den ena kolven hade nypt.
Har fått cylinder honad.
Kolvarna har stämpel + 0.20, ska jag köpa samma kolvar som innan ?
Vad ska det va för märke på kolvarna, oljeringar, kolvringar?
Vevstakarna var av aluminium, tänker köpa nya i stål, vill ha original, eller?
En av stötstängerna var skadad, skaffar nya, är dom standard, eller ska det
va några andra?
Byter även ut ventilstyrningar, ventiler, och fjädrar, finns det bättre styrningar, ventiler, och fjädrar, eller ska jag köra standard?
Vad behövs göras med vevaxeln?
Ventillyftarna, ventillyftare insug/utblås?
Kamaxel?
Har säkert glömt något.
Tänkte köpa delar från RGM Motor England, eller något annat förslag?
Hoppas, på era kunskaper.
Varma medlems hälsningar, och trevlig Valborg.
Bo Guldstrand.
Kom över en Commando S 1969.
Hoppas få råd om vad som som behöver göras och, inhandlas, tips.
Har skruvat ner allt.
Tänkte börja med topp, cylinder, och vevaxel.
Den ena kolven hade nypt.
Har fått cylinder honad.
Kolvarna har stämpel + 0.20, ska jag köpa samma kolvar som innan ?
Vad ska det va för märke på kolvarna, oljeringar, kolvringar?
Vevstakarna var av aluminium, tänker köpa nya i stål, vill ha original, eller?
En av stötstängerna var skadad, skaffar nya, är dom standard, eller ska det
va några andra?
Byter även ut ventilstyrningar, ventiler, och fjädrar, finns det bättre styrningar, ventiler, och fjädrar, eller ska jag köra standard?
Vad behövs göras med vevaxeln?
Ventillyftarna, ventillyftare insug/utblås?
Kamaxel?
Har säkert glömt något.
Tänkte köpa delar från RGM Motor England, eller något annat förslag?
Hoppas, på era kunskaper.
Varma medlems hälsningar, och trevlig Valborg.
Bo Guldstrand.