Norton är tillbaka!

Per G

New member
Norton är tillbaka!
Tidningen Allt om Mc har provkört nya Norton Commando.
Den beskrivs som en mycket trevlig bekantskap, det mesta är positivt, litet vibrationer men det ska det ju vara :D

Har själv ett inbokat möte på fabriken 16 November, skulle få en rundvisning och hoppas kunna skriva litet om det i kommande nummer av Nortonisten. Kanske ett par bilder också.

/Per

Per G

New member
Försäljningen har gått lysande, 700 sålda i år och det kommer att vara 2000 sålda innan slutet av 2011.

Stort intresse i många länder, Japan beställde 200 cyklar till att börja med, gansko ok för en firma som bygger 10-15 cyklar i veckan.

Ska försöka få till en artikel i Nortonisten, har mycket bilder och en del intressant information.

/Per

Magnus Jönsson

Administrator
Hej Per,
ska bli spännade att läsa om dina upplevelser, kul att det verkar gå bra för dem får hoppas att satsningen lyckas, det skulle säkert påverka intresset positivt även för de äldre modellerna :D

Tord Ahlin

Administrator
Tar upp denna tråd igen, hur går det för nya Norton? Jag köpte nya motorcykel katalogen och där fanns den inte med tyvärr. Någon som vet?

Tord Ahlin skrev:
Tar upp denna tråd igen, hur går det för nya Norton? Jag köpte nya motorcykel katalogen och där fanns den inte med tyvärr. Någon som vet?

Tja, i somras presenterade man i alla fall en slags caféracer där man återuppväcker/kapitaliserar på det gamla namnet Domiracer. Här finns en video:

http://www.motorcyclenews.com/mcn/news/newsresults/new-bikes/2013/july/jul1013-video-norton-domiracer/

Tyvärr får man inte se eller höra den igång, då den inte är en "runner". Vet inte om det säger något om verksamheten i övrigt? :?

Magnus Jönsson

Administrator
Det sista jag hörde var att de fått den godkänd för amerikanska marknaden, skaffat åf där och skruvat upp produktionstakten, det var för ett par månader sen och låter ju positivt, fast man vet ju aldrig.
Att de inte är med i katalogen beror väl helt enkelt på att det inte finns nån svensk åf.
God fortsättning på helgerna!