Bjarne Petersen
Member
Någon som är sugen på Mosten´s engelskträff i år? Datumet som gäller är 1-3 juni. För dem som inte besökt Mosten kan jag bara beklaga; detta är nog den bästa träff vi varit på! Jag var där ´96, ´97 och 2000. Tyvärr har det , av olika anledningar inte blivit fler gånger sedan dess. Svenska hoj-träffar i all ära, men det händer inte alltid så mycket på dem. På Mosten är helgen fullspikad; man kör stående kvartsmilen, man kör veterancross med helschyssta scrambler-hojar, man kör såklart en gemensam tur i omgivningen och numera ordnar man tydligen också ett TT-race på området för alla hågade anglofiler. De åren jag var där låg antalet engelska knarrar på omkring 300-400 stycken. I pissrutan utanför stod några hundra hojar till.
Allingåbro, där träffen går av stapeln är lätt att nå: ett par mil utanför Grenå på Jylland. Vägarna dit är många. Första året tog vi båt från Halmstad direkt till Grenå. Tyvärr seglar ingen på denna rutt längre, man får bege sig till Varberg. Funkar, men det är jäkligt trist att sitta och glo sex timmar på en färja. Ett år åkte vi med färjorna Helsingborg- Helsingör och sedan med en flygbåt mellan Själlands udde och Århus. Detta var ingen hit. Trångt och skakigt och få hojplatser på fartyget. Broarna över Öresund, Stora/Lilla Bält är ju ett annat alternativ.
Kolla mer på www.mosten-mc.dk
Skulle vara kul att komma dit ett gäng.
Allingåbro, där träffen går av stapeln är lätt att nå: ett par mil utanför Grenå på Jylland. Vägarna dit är många. Första året tog vi båt från Halmstad direkt till Grenå. Tyvärr seglar ingen på denna rutt längre, man får bege sig till Varberg. Funkar, men det är jäkligt trist att sitta och glo sex timmar på en färja. Ett år åkte vi med färjorna Helsingborg- Helsingör och sedan med en flygbåt mellan Själlands udde och Århus. Detta var ingen hit. Trångt och skakigt och få hojplatser på fartyget. Broarna över Öresund, Stora/Lilla Bält är ju ett annat alternativ.
Kolla mer på www.mosten-mc.dk
Skulle vara kul att komma dit ett gäng.