Nationaldagen bjöd på nästintill perfekt hojväder; runt 20 grader, solsken och måttlig vind. Tyvärr (?) fick jag ta Bonnevillen ner till Malmö då både Dominatorn och Commandon fortfarande står och skäms i garaget.
Då vädret var perfekt och vintern varit osedvanligt lång och svår blev de normalt 8 milen från Kullabygden ner till Malmö snabbt till 12 mil innan jag nådde samlingsplatsen på Davidshallstorg. På vägen mötte jag bland annat en snygg Matchless och ett par Meriden-Trajjor.
Det var väl ett knappt 30-tal hojar som samlats. Några kaffe-räjsers byggda på japsfyror, en handfull Hinckley-Trajjor, någon Ducce. Det var egentligen bara två hojar där som fick hjärtat att slå lite snabbare om man nu gillar gamla engelska järn: en danskregistrerad Commando 920-kubikare i Wide line-ram samt en mycket snygg Triumph Trident.
Efter den gemensamma turen mellan Malmö och Lund dök en annan forummedlem upp med sin Commando som väckts ur en fyraårig törnrosaslummer.
Bonnevillen hemma på ranchen igen. 24 mil stod trippmätaren på vid hemkomst. En skön sväng i perfekt väder. Dessutom blev jag faktiskt inspirerad att ta itu med knarrarna hemma i garaget. Meksuget har varit som bortblåst några år men nu skall jag försöka få ut minst en Norton på vägarna igen.