Magnus_750S
New member
Hej.
Jag köpte en renoverad -69 Commando 750S från England 2005. Den ville inte riktigt gå på tomgång, men jag tänkte att den bara var rå i motorn och satte ett högt tomgångsvarvtal. Efterhand visade det sig dock att det var skräp i förgasarna som var problemet med fina metallfilspån från renoveringen. I våras, efter ett otal isärplockningar, rengöringar och ultraljudstvättar, gav jag upp och beställde två nya förgasare. När de väl dök upp tänkte jag att det skulle vara mer eller mindre "plag-and-play" men icke, varvet varierade vilt och det smällde och hade sig.
Jag har nu ledsnat på att meka med Commandons förgasare och undrar om någon kan hjälpa mig att hitta en person eller ett företag i Linköpingstrakten som kan få min hoj att gå som det är tänkt? Beviks känns inte som en option. Jag har ett täckt släp att transportera den i så det behöver inte vara jättenära, men Luleå känns lite onödigt långt...
Jag köpte en renoverad -69 Commando 750S från England 2005. Den ville inte riktigt gå på tomgång, men jag tänkte att den bara var rå i motorn och satte ett högt tomgångsvarvtal. Efterhand visade det sig dock att det var skräp i förgasarna som var problemet med fina metallfilspån från renoveringen. I våras, efter ett otal isärplockningar, rengöringar och ultraljudstvättar, gav jag upp och beställde två nya förgasare. När de väl dök upp tänkte jag att det skulle vara mer eller mindre "plag-and-play" men icke, varvet varierade vilt och det smällde och hade sig.
Jag har nu ledsnat på att meka med Commandons förgasare och undrar om någon kan hjälpa mig att hitta en person eller ett företag i Linköpingstrakten som kan få min hoj att gå som det är tänkt? Beviks känns inte som en option. Jag har ett täckt släp att transportera den i så det behöver inte vara jättenära, men Luleå känns lite onödigt långt...