Luftskruvar concentric

Anders

New member
Hej på er!
Har ett konstigt problem jag inte fattar.Förra sommaren var det problem
med att min vänstra förgasare gick bäst med helt stängd luftskruv den högra var på 1 1/4 varv ut.Dessa var 30mm förgasare.Gjorde rent,hjälpte
inte.Bytte i vinter förgasar kroppar till ett par 32 mm jag hade liggande ,samma flottör hus och flottör samma trottlar och nålar som tidigare.Samma fel igen!Prova spruta startgas runt förgasarna ifall det var
tjuvluft någonstans men startgasen påverkade inte gången.Cyckeln går
ganska bra även med stängd luftskruv och stiften ser ganska bra ut.

Är det någon av er som har haft liknande problem eller vet vad det kan vara som är galet.
MVH Anders i Landvetter

Tord Ahlin

Administrator
Tänk om packningen till flottörhuset var av just där bensinen till tomgångskanalen skall sugas upp. Förtändningen kan vara orsaken, det kanske skiljer lite för mycket mellan dem.

Anders

New member
Hej!Skiftade flotörhus med nya packningar,samma fel cykeln går best med stängd luftskruv på vänster cylinder.Skiftade trottlar med nålar och
choke slidar.Nu reagerar luftskruven på vänster förgasare,ca ett 1/2 varv
öppen och höger ungefär som tidigare.Skall ut och testa när snön försvinner.Kanske dags för nya förgasare? :idea:
MVH Anders

Per G

New member
Anders,

Kanske dags att göra i ordning dina förgasare?
Fixa mässingsklädda trottlar och göra en rejäl ultraljudsrengöring så att du får riktigt rent i lågfartskanalen. Jag trodde mina vara rengjorde men ultraljudet tog bort massor med avlagringar.

Med rena kanaler och fixade trottlar så hamnar du runt 1 1/4 - 1 1/2 varv ut på luftskruvarna. Sedan tar man Carbtune och får till det lilla sista så det drar gött från botten :D

Per