Luftfilter?

A

Anonymous

Guest
Hej, vilken typ av luftfiler använder/rekommenderar ni?
Jag har en 650SS som snart är ihopplockad i originalutförande men saknar luftfiler. Då allt är nyrenoverat så känns det viktigt att hålla gruset borta samttidigt som man vill att motorns skall få andas :D
/Mathias

Hans Jönsson

Active member
Jag är nog inte rätt mäniska att besvara din fråga men med nyrenoverad motor hade jag valt ett KN-filter de fungerar bra inbillar jag mig.
Mvh/ Hans Jönsson

Per G

New member
Om cykeln är renoverad till originalutförande så varför inte fortsätta på den linjen?

Hälsningar,
Per

A

Anonymous

Guest
Jag funderade på det men undrar lite över följande:
Filtrerar original insatsen lika bra som ett KN filter?
Går den lika bra?
:?: Mathias

Kim

Administrator
Troligen så är det lite mera flöde genom K&N, men det jag ser som vinst med K&N är ju att man kan rengöra filtret så man kan i princip ha det så länge man har motorcykeln. Jag har ett på min 750 som passar i originalburken.

A

Anonymous

Guest
Har lagt i en annons under köpes :D
Tack för era svar. /Mathias

A

Anonymous

Guest
Japp, du har nog så rätt!! jag har lusläst Roy BaconsTwin Restauration idag, verkar vara gott om plasttrattar på alla bilder.
Jag skall kolla vad som finns i KN filter väg...

AndersA

Member
Den här kanske http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=R-0990, egentligen till commando.

A

Anonymous

Guest
Det är inte mer än 80mm bakom förgasarna till oljetank commandofiltret är 16+76mm. Hittade däremot ett som inte var lika högt RC-2370 men då kräver det en lite distans, öppningen är 51mm. Tänkte att man kanske kan avkapade trattar som distans :?:

Pratade med min kompis PO Boudin i E-tuna idag, han föreslog Atlas orginalfilter, det passar perfekt. Infogade en komplettering på min tidigare förfrågan under köpes för att kolla om någon har ett dylik plåtburk liggandes.
/Mathias