Kedja

Nortti

Member
Var köper man 530 kedja ifall man INTE vill ha o-ringskedja. Känns som jag åkt runt halva storstockholm idag uttan att hitta...

Nortti

Member
Biltemas kedja är det definitivt en o-ringskedja (nästan lika bred som bakdäcket) + att bilden ljuger (svart-vit) i veklighetern är de yttre länkplattorna guldfärgade och alla stämplade med ett B ( som i brr ?)

Kanske Roffes Regina 136 RS eller ER-SR men måste de vara guldfärgade?

Skall till BAS nästa vecka, får se vad han har att erbjuda.

Nortti

Member
Nu pratar vi stil, inte funktionalitet :!:

Läget är följande.
1. Håller på med ett bygge, inte Norton. Eftersom hojen (under 500cc) är gjord för att använda 530 kedja så har jag två alternativ. Skaffa smalare kugghjul eller smalare/äldre kedja.

2. På en klassisk / stilfull hoj, vägrar jag montera något bling-bling. VARFÖR måste kedjor vara guldfärgade.

Må vara min åsikt, men lika lite fet guldkedja kring nacken, som på hojen 8)

Tillägg
Tänk på proportionerna, Bakdäck 3,5" och kedja 1"

Kim

Administrator
Jag har en o-ringskedja på min Kawa och den ser inte blingbling guldfärgad ut!

Nortti

Member
Jaha, hur skall jag tolka det då?
1. Den är guldfärgad och det ser bra ut på en Kwacker :wink:
2. Det är en "icke guldfärgad" o-ringskedja.
a. den är ny
b. den är gammal

Då backar vi till inlägg ett - var kan jag köpa 530 kedja som INTE är o-ring eller guldfärgad?

AndersA

Member
Då får du väl leta rätt på en firma som säljer industrireservdelar tex Dione här i Uppsala, nåt liknande borde väl finnas i en miljonstad som Stockholm. Den typen av kedja är iofs avsedd för att köras i konstant hastighet men det är väl ingen touringhoj som skall köras 5000 mi/år du bygger så det håller nog ...

Klas w

New member
Nu verkar ju detta redan vara avklarat, men ett tips är Rotera. De har många bra maskinförnödenheter, bl.a. kedjor. Du kan ju för skoj skull gå in på deras hemsida och se om de har den kedja du behövde.
Mvh Klas wejle