Haahaahhaa...Jaaa som det kan bli....
Naturligtvis borde jag ha tänkt på Herr Jönsson`s oanmälda visiter.
Som är både roliga och uppskattade.
Men Alla som har någon form av erfarenheter utav en Svärmor... Vet att om man vill uppleva kommande hojsäsong..är valet inte så svårt...Svärmor... eller Herr Jönsson..!!
Förlåt... Herr Jönsson för att jag denna gång , inte valde dig.. Det är i en sådan här svår stund som jag vill ha tröst , förståelse , empati. För att jag åsidosatte en trogen , sann , Nortonist och vän.
När jag och familjen går ut för att köra iväg, hör jag en bit bort, ljudet av en paralleltwin..den 30:e DECEMBER !! :shock: :shock: ..där står jag ..iklädd min konfirmationskostym , Taffligt knutna slips , nyborstade skor , (knappast någon garageklädsel ) lockarna äntligen på plats , med hjälp av en lätt vattenkamning. Som förstenad , för att få mina aningar bekräftade.. Ja... det va vad jag trodde..in i gatan, puttrar Herr Jönsson..!! Efter att ha utbytt alla artighetsfraser som man brukligt lägger sig till med under denna årstid , måste jag kasta mig in i bilen för att dra iväg...alltid i god tid..
.för ett besök hos kära Svärmor , som utlovat en utsökt måltid.
Tilläggas bör ....att inte en enda sekund ..under inmundigandet av denna utsökta , delicata 3 rätters meny...ej heller i stunden efter...som tillbringades i horisontellt läge för att smälta alla godsakerna....likt en trött och lat lejonhane...ägnades åt en tanke på Herr Jönsson ..som tuffade hemåt i skymningen på sin trogna Ironhorse , ensam , frusen , och utan en värmande Kaffetår innanför västen.
Vadan denna totala avsaknad av empati...???
Joo...när en skåning äter..står världen stilla... Eller som min kära svärfar brukar säga...Hur känner man igen en riktig Skåning.?? Jooo...han fryser när han jobbar..och svettas när han äter..!!
Härmed lovar jag att från och med nu ...skall det alltid stå en kittel nybryggt Zoega`s på farstukvisten...när jag lämnar min trygga boning.
Naturligtvis för alla oanmälda Nortonister , hembrännare , Hästtjuvar , och annat LÖST folk , som är ute och far i December månad.
Ett gott slut.. och ett gott nytt år.! till er alla.
Från en fortfarande mätt och trind.. Herr Ilefjord.