Hoppas SBP är snälla

AndersA

Member
Besiktningsdags för dunstallen i morgon bitti och lätt ångest. Den lyckades bli ett riktig HPD i och med att jag tänkte bygga räser av den men sedan fick tag i Collin f:s gamla banhoj. Nu är det i stället för 650ss 850mk3 med veven balanserad för vikten för 750kolvar. Lyckades lätta 850 std kolvarna så det endast felar på fyra gram, dock. PW3 kam, belt och Commandokoppling i alu. Dessutom en "japanstegad" fempetad Quaifelåda. Lådan är nästan omöjlig att växla eftersom lägena kärvar och låser, har rivit den f-b-n lådan minst åtta gånger utan att få ordning på den. Dessutom sitter det två Mikuni vm 32:eek:r med originalbestyckningen från en okänd hoj kvar.... Cykeln startar i alla fall, hoppas att vi tar oss till besiktningen så att jag kan börja provköra den lagligt. Vart tog all den tid man skulle få i våras vägen...?

Per G

New member
Varför verkar det där med vart tog våren vägen så bekant :)
Men du har ju i all fall fått ihop den.
Kan det vara växlingsmekanismen i yttre locket som spökar? Har märkt att det ibland kan vara riktigt känsligt med justeringen av fjädern men det visste du redan?

Lycka till med besiktningen.

Per

AndersA

Member
Tack!!
Har provat med två olika fjädrar så jag tror felet ligger i att mellanaxeln kärvar när innerkåpan kommer på plats. Börjar misstänka nå´t strul med bredden på lagret.

Per G

New member
Trevligt :D

Jag testade med att bocka om fjädern men det tog ett par försök innan det blev riktigt bra, små justeringar bara. Nu växlar den smidgare än någonsin förut.

Per