Det går inte alltid som tänkt sig,
Plan "1-a" var att göra minsta möjliga och köra & lära känna min nyinköpta commando 71-a under denna sommar, men nu är snart hela hojen i delar… endast motor och ram som en sammanhängande enhet.
Prio från start var; Gaffelrenovering, isolastic-fram, ymnigt läckande transkåpa vid drev axel.
Men ju mer man skruvar desto mer kommer fram som man inte vill lämna utan åtgärd,
samtidigt som frågorna hopar sig å budgeten spricker…
Naturligtvis var även bakre isolastic slut, en klammer uppdagades sitta mellan motor&vxl vagga och ramrör på höger sida snett under vxl-låda som nödlösning..
Justerbar iso. Fram levererad (BAS-M) å är klar för montering,
(1),Finns det allternativ till brickor eller är det ”PTFE” som standard/bäst?
Nu när vxl-lådan ligger på arbetsbänken upptäckte jag att vid lagom ”slagsida”, (lutning) åt vänster så rann det ymnigt med olja ur utgående axel, dessutom känns, inte stort, men distinkt glapp på båda utgående axlarna (2A), Är lådan slut och måste renoveras? Misstänker ett samband till ymnigt läckande trans kåpa vid stillastående med motor igång!? (Har kört hojen mindre än 1km, Tyvärr)
(2B) Krävs det special verktyg för Ev. renovering?
Tänkte lämna in förgasarna hos den lokala mc-verkstan för ultraljudstvätt, men kanske lika bra att ”klä trottlarna” så som beskrivs i Nortonisten 1/2010 undertiden man skruvar med resten, (3), vart vänder man sig?
Choke saknas, svårstartad som kall, krävs flödande, men lätt att kicka igång när den är varm (toppen skall vara renoverad enligt förra ägaren) (4), Idé att inhandla & montera choke?
Söker på nätet efter nya delar att beställa men det är tidskrävande, att som ny Norton ägare få beställt bra och framför allt, rätt delar!
Alla tips & trix & förbättringar & "Glöm inte" & "Tänk på" mottages med tacksamhet speciellt nu när Norton delar finns i varje hörn av garaget och förhoppningsvis snart börja återställas som en fungerande enhet….
Fortsätter enligt plan "7-c". :?
Plan "1-a" var att göra minsta möjliga och köra & lära känna min nyinköpta commando 71-a under denna sommar, men nu är snart hela hojen i delar… endast motor och ram som en sammanhängande enhet.
Prio från start var; Gaffelrenovering, isolastic-fram, ymnigt läckande transkåpa vid drev axel.
Men ju mer man skruvar desto mer kommer fram som man inte vill lämna utan åtgärd,
samtidigt som frågorna hopar sig å budgeten spricker…
Naturligtvis var även bakre isolastic slut, en klammer uppdagades sitta mellan motor&vxl vagga och ramrör på höger sida snett under vxl-låda som nödlösning..
Justerbar iso. Fram levererad (BAS-M) å är klar för montering,
(1),Finns det allternativ till brickor eller är det ”PTFE” som standard/bäst?
Nu när vxl-lådan ligger på arbetsbänken upptäckte jag att vid lagom ”slagsida”, (lutning) åt vänster så rann det ymnigt med olja ur utgående axel, dessutom känns, inte stort, men distinkt glapp på båda utgående axlarna (2A), Är lådan slut och måste renoveras? Misstänker ett samband till ymnigt läckande trans kåpa vid stillastående med motor igång!? (Har kört hojen mindre än 1km, Tyvärr)
(2B) Krävs det special verktyg för Ev. renovering?
Tänkte lämna in förgasarna hos den lokala mc-verkstan för ultraljudstvätt, men kanske lika bra att ”klä trottlarna” så som beskrivs i Nortonisten 1/2010 undertiden man skruvar med resten, (3), vart vänder man sig?
Choke saknas, svårstartad som kall, krävs flödande, men lätt att kicka igång när den är varm (toppen skall vara renoverad enligt förra ägaren) (4), Idé att inhandla & montera choke?
Söker på nätet efter nya delar att beställa men det är tidskrävande, att som ny Norton ägare få beställt bra och framför allt, rätt delar!
Alla tips & trix & förbättringar & "Glöm inte" & "Tänk på" mottages med tacksamhet speciellt nu när Norton delar finns i varje hörn av garaget och förhoppningsvis snart börja återställas som en fungerande enhet….
Fortsätter enligt plan "7-c". :?