Gängtapp-gängsnitt, var?

camenius

Well-known member
Tänkte köpa gängtappar och -snitt men tappade hakan helt när jag såg priserna (stigning 26). :shock: :evil:

Var hittar man detta till bästa pris? Nån som har några liggandes och inte behöver dem?

Kim

Administrator
Egentligen bara mm som är "billigt" håll utkik på blocket och ebay för bättre dealer.. :)

AndersA

Member
Det finns en kille ifrån Arboga -minns inte namnet i hastigheten- som brukar vara på en del marknader, bla Ekebyboda här i Uppsala. Han säljer gängverktyg av hygglig kvalite till bra priser -ca en hundring styck- som duger bra till att rensa gamla gängor och anväda till att göra en skruv då och då i inte allt för hårda material. Är det brådis får du ta hojen och leta efter honom om det är några veteranmarknader nu i helgen, annars kan jag leta fram namnet när jag kommer hem i slutet på nästa vecka.

ed\ Webben är fantastisk! Prova:Bengt Berefors i Köping 0221-32 487 mobil 070-54 29 395

camenius

Well-known member
Tack och bock! Känner igen honom och ska kolla. Tack.

Har även fått tips om http://www.tracytools.com som annonserar i både Real Classic och TMC. De har ett litet "kit" som jag blivit rekommenderad.