Första försöket

jl04279

New member
303_20140615_161923_1.jpg

303_20140615_161943_1.jpg

Ett choppat barn find har blivit en kul caféracer. Lite småfix kvar innan första besiktning sedan 1991!

/Johan

Sedärja! :D Grattis till ett kul bygge! Interstatetanken gör sig ju riktigt bra på en kafferäser. Är oljetanken kvar sedan choppertiden? MCM-dämpare är klassiskt! Jag har själv ett par liggande men kan inte bestämma mig för om jag skall använda dem på Dommien istället för Mini-zoomarna.

jl04279

New member
Nä, oljetanken hade jag liggande, liksom mycket annat som fotpinnar och styre från tarozzi. Var nog läge för en kafferäser :). Var först lite skeptisk mot 16" bakhjulet, men det vart ju lite udda och ballt. Har inte sett många byggen med MCM dämpare, men visst är det väl kassiskt. Har även byggd en mer rejsbetonad singelsadel i alu, men orkar inte göra den klar nu.
/Johan

camenius

Well-known member
Kul att se hur fin Interstate-tanken blir i annat sammanhang än som original.

Jag är dock inte förvånad. Krister Törnblom har satt på en Interstatetank på en Rocket tre som han gör ett specialbygge av. Det lät först tokigt, men tanken såg väldigt fint ut senast jag såg den på byget. Då hade Krister också en egentillverkad sadel med cuts som var mycket snygg.