Hej,
Har bytt til single Mark 2 förgasare som har legat cirka 20 år.
Den spottar o hostar vid 3.000 varv o det är när pilot jet blir aktiv.
Så jag plockade ner förgasarn o skruvade loss pilot jet skruven.
Det finns ett hål i båda ändar men jag kan inte få igenom en nål.
Provade med tryckluft men det är svårt att avgöra om luft kommer
igenom hålet.
Har kollat både tänding o jord(5 jordkablar till batteri inkl startmotorn) och
Litumbatteriet ligger på över 13 volt.
Vet någon om det är hål rakt igenom(logisk vore JA
)???
(Kan kanske ha ärgat igen hålet under all år som förgasaren har legat har
haft förgasaren i ett ultraljudsbad)
M.vh
stefan
Har bytt til single Mark 2 förgasare som har legat cirka 20 år.
Den spottar o hostar vid 3.000 varv o det är när pilot jet blir aktiv.
Så jag plockade ner förgasarn o skruvade loss pilot jet skruven.
Det finns ett hål i båda ändar men jag kan inte få igenom en nål.
Provade med tryckluft men det är svårt att avgöra om luft kommer
igenom hålet.
Har kollat både tänding o jord(5 jordkablar till batteri inkl startmotorn) och
Litumbatteriet ligger på över 13 volt.
Vet någon om det är hål rakt igenom(logisk vore JA
(Kan kanske ha ärgat igen hålet under all år som förgasaren har legat har
haft förgasaren i ett ultraljudsbad)
M.vh
stefan