En spontan TRÄFF, nu till helgen.?

Ilefjord

New member
Hejsan !
Vad säger ni om en impulsiv spontan träff nu i helgen.? 24:e -25:e / 3 En timme eller två, ni vet hur det är, det räcker att två Nortonnördar träffas för att kommentarer o skratt skall avlösa varandra. Hur kul e det inte att syna o "besiktiga" dom andras hojar ?
Lördag eller söndag . Vädret har lovats fint. :lol:
Tänkte i första hand på oss skåningar, men alla som vill, och känner ett sug efter att lufta hojen e välkommna.
Kanske kan vi träffas på en central plats i skåne, KOM MED FÖRSLAG på tid o plats. T.E.X. Skånes djurpark ??? eller Sjöborakan,???

tr5

New member
Trevlig idé för er som är körklara.
I mitt mekarbås är det fortfarande en hel del kvar att göra :cry:

12_01_1.jpg

Jag hade "hoppats" på mer snö och skit så att jag kanske skulle hinna komma på hjulen innan det blev vår på riktigt.
Dessutom är jag bortrest i helgen, men ha så trevligt!

/Peter

Ilefjord

New member
Tjenixen.
Don`t worry. det går fler "bussar"...... vi får se om det finns något intresse..!!??
Fin bild, trevligt att se att det blev ett lyftbord i båset. Visst e det värt varje krona ?!!
Noterar oxå att det har monterats ett annat framhjul med skiva, här ska det tydligen gasas för att kunna bromsas.
Är ditt gammla framhjul till salu ? :oops:
Enligt bilden ser hojen ut till att sväva över bordet.......eller..???
Å.. Du !! Bortrest över helgen ?? velocipeden har väl högsta prioritet ?? :lol: :lol: TII HI FNISS..
En annan är ju färdig med skruvandet för tillfället, m a o klart för start, Har bara det trista kvar, nämligen handvård (får väl handtvätta mina gammla hossår o kalingar i den gammla zinkbaljan) ett tag framöver, annars blir man väl förpassad till studabåset av sin kära liljekonvalj, om man skulle vilja vänslas nåt lide grann.....

Mvh . JERRY. //

Den här helgen har jag snickarbältet på mig. Det är spegeldörrar som skall renoveras och bytas. Det är snickerier som skall målas, det är en grund för ett växthus som skall grävas, det... tar aldrig slut! Med gamla hus och hojar är man aldrig sysslolös. Kanske blir det en liten tur på söndag.
Om mitt minne inte sviker mig fullständigt, har jag för mig att jag läste någonstans att det skulle vara en veteranmarknad på F5's gamla område i Ljungbyhed nästa helg, den 31/3. Kanske kunde vara något om vädret är gynnsamt? Skall kolla upp det. Finns gott om kurviga vägar i omgivningarna.
Du, Ilefjord! Min liljekonvalj gillar när jag doftar olja! :wink:

Ilefjord

New member
Menar du den mjuka lena fina oljan med jordgubbssmak, som säljes i skumma butiker ,placerade i schaskiga kvarter, med rullgaller framför skyltfönstren ???? 8) 8)

Tord Ahlin

Administrator
"o kalingar i den gammla zinkbaljan"..................

Vadå Ilefjord?, zinkbaljan? , zinkar du själv?