En kvällstur på Dominatorn

En liten kvällstur på Dominatorn:
(Skruva upp volymen! :twisted: )

http://www.youtube.com/watch?v=H0FxUBjC1_w

Hastighetsmätaren är antagligen kalibrerad för 19" hjul. Jag har ju 18" så den visar för mycket. Min amatöruppskattning är 10-15 km för mycket.

Bragfjord

Well-known member
Bra Bjarne! Nu kan jag sitta hemma och "köra" Norton igen!
Men jag vill höra ned-växlingar! Du ger väl mellangas när Du växlar ner?
Inte som ungdomen bara trampa ner så det säger tjong i lådan då vissa inte
förstår att lådorna är osynkade. Men som sagt filmen var bra och att det var Norton hördes tydligt, härligt! MVH.

krister

Member
Hej
Var ner till Hörbytrakten i Söndags och ni har fint förspänt för hojåkning där nere

Fint som snus tycker Krister

Hans Jönsson

Active member
Hej på er alla.
Tack Krister för påhällsningen och som du nämde så finns här många fina vägar tyvärr blir det inte mycket åkande för mig i år p.g.a. omständigheter som jag inte råder över men det är trevligt att "åka" med dig Bjarne. :D måste dock säga att den höga gröna häcken gav mig rysningar, men förhoppningsvis kommer jag över det så småningom.
Kör som ni brukar och se upp för "älgarna" som kan hoppa ut på vägen när man minst anar det.
Mvh/ Hans

Nu har jag roat mig med att plocka ihop lite av sommarens filmklipp till en liten film. Jag har försökt att minimera vindbrus och skippat musik som bara döljer twinnens egen musik. Filmen kan ses här:
http://www.youtube.com/watch?v=uaPMuDror-Y

Bragfjord

Well-known member
Bra Bjarne! sånt här vill man se mer av, och Du underhåller med trevliga vägar o omgivningar och vilka godingar Du har i garaget! På slutet humor
av det vi så väl känner igen!
Men det är väl själva fan att man inte får höra ned växlingar för att sedan dra ut ur böjarna? Gör Ni inte det i Skåne?
Måste JAG nu köpa filmkamera o ut å visa hur det låter????
Men jag klarar inte filmarb. som Du gör så bra, och hur kul är det med en Traja-Custom även om den har Norton dämpare o tyvärr 270graders vev.
Mera Bjarne Du är en sann entusiast! MVH.

Tack för responsen, pågar!

Men det är väl själva fan att man inte får höra ned växlingar för att sedan dra ut ur böjarna? Gör Ni inte det i Skåne?
Måste JAG nu köpa filmkamera o ut å visa hur det låter????
Men jag klarar inte filmarb. som Du gör så bra, och hur kul är det med en Traja-Custom även om den har Norton dämpare o tyvärr 270graders vev.

Ha, ha! Klart du skall filma! Upp till bevis! :mrgreen:

Bragfjord

Well-known member
Bästa Bjarne! Jag ber Dig, det är Du som är bäst på filmning, jag har fullt sjå att kunna lägga ut stillbilder, antar att jag behöver div. kurser för att komma i Din klass om det någonsin blir av, nej Bjarne ut o träna på nerväxlingar, var inte blyg! Väntar med spänning! MVH.