En film från kortegekörningen på Britanniarallyt

tr5

New member
Jag hade med filmkameran på Britannia. Det blev inte så mycket filmat som jag tänkt, men här är iallafall en sekvens från Kortegestarten.
http://www.youtube.com/watch?v=Rv6pgn2HsrA
Kortegen funkade väldigt bra, iallafall i bakre delen där jag körde, och kändes mer som en trevlig tur på landet än en kortege. Enda tillbudet var att någon hade tappat sin grävling på vägen :wink:

Tord Ahlin

Administrator
-Vilken snubbe,, ,, Han den något stärkta mannen iklädd t-chirt o ölbruk en inkastare eller hade han til uppgift och skrämma iväg jappsen?

Vilken hoj rullade du in med? jag försökte hitta dig. Men det såg väldigt kul ut, det skulle man varit med på.

tr5

New member
Jag sitter på min Commando och filmar, man skymtar hastighetsmätaren i kanten av bilden.

camenius

Well-known member
Killen med pilsnern är en stackars norrman som var konstant berusad hela träffen. :( Så var det även på norska Britannia.

Stackars jävel, men jag beundrar den energi han trots allt visade. Vaken hur länge som helst trots all alkohol. (Man kunde tro att den var spetsad med amfetamin så vaken som han var under så lång tid.)

(Tord, det kommer bilder till dig från träffen om några dagar!)

Tord Ahlin

Administrator
Undrar om vi inte borde ta bort den här tråden, -jaja jag vet att det var jag som började. :oops: Vi har ju lyckats bryta både mot PUL och "personangreppslagen" på en gång????

camenius

Well-known member
På vilket sättt skulle denna tråd ha brutit mot PUL?????:shock: :?: :?: För att jag angav att jag var på Britannia, eller....

tr5

New member
PUL eller god sed.

När ansiktet syns tydligt bör man väl komma överens med den avbildade personen innan man sprider film/bilder över hela världen.
Inte minst om det handlar om sånt som kan misstolkas till nackdel för personen ifråga.

Tord Ahlin

Administrator
:? Ursäkta om jag rör till det, synd att filmen försvann, den var ju skitkul. Kan du inte lägga upp den igen Jag skall höra med nån som vet om vi tillåts gör det. men för säkerhets skull så kommenterar vi den inte.

Har väl kommit ifrån den ursprungliga tråden här, men... PUL har ändrats den 1 januari 2007 och det har blivit lättare att publicera personbilder på internet utan den avbildades samtycke. Dock, om sammanhanget är kränkande eller förtalande krävs fortfarande den avbildades godkännande. En FAQ om personuppgiftslagen finns tex här: http://www.blf.se/469.php#578 .

Min kommentar om den entusiastiske norrmannen var kanske lite över gränsen men jag hade skitroligt åt klippet. Jag håller med Tord; lägg upp klippet igen men var försiktig med kommentarerna. Skulle norrmannen, mot förmodan, höra av sig sedan ruset skingrats och misstycka publicering får det väl plockas bort.

För övrigt: fram för fler filmklipp på våra hojar, med eller utan entusiaster i förgrunden!!!

Lasse L

Administrator
Personal
När man läser den här tråden blir man ju onekligen nyfiken på den borttagna filmen. Jag för min del, lovar att inte komma med nedsättande eller elaka kommentarer.

camenius

Well-known member
Visst kan du lägga ut filmen! Där fanns INGET som strider mot PUL på den. Inte heller mitt censurerade inlägg. Åtminstone så som jag minns lagen, så som den var när jag var ansvarig utgivare på en av ICA Förlagets facktidningar för några år sedan. (Lagen har dock i viss mån ändrats sedan dess, se ovan.)

Lovar dock att inte bara hålla mig inom lagens gränser med mina kommentarer. :shock: Lovar att till och med hålla mig till det socialt accepterade. :shock: :shock: Jag är ju, såsom bekant, väldigt snäll och snudd på löjligt medkännande. ...dessutom är ju lagligt -som bekant- inte alltid detsamma som schysst.

PS Underbart med era filmer! Verkligt kul! DS