Ja den verkar läcker, alltså som en fortåkarhoj måste erkänna att det hade varit intressant att prova denna, kraft o fart finns i ett outtömligt register som el motorer har utan växlingar(?) Men nog skulle det vara en annorlunda känsla. Men som gammal Mc-entuiast har jag fullt nog att tygla de vanliga kolvmotorernas effekt så där räcker det för landsvägen, men det finns andra aspekter/fördelar på det hela förutom miljösidan, om nu elektroniken fungerar så borde den vara lättservad, inga ventilspel, kamremar, oljor, avgassystem, växellådor(?) glykol(!)
mm. Har jag glömt ngt.? Men jag kommer ihåg när Huskvarna kom med automatlåda på nån mod. av 2taktarna, där gick gränsen!! Nä de var för mycket ingrepp i körningen. Så hur reagerar man på El-cyklarna? Ja det är frågan, om man efterlyser mer fart så finns det redan, eller när såg vi en av våra Nortons (cafe' cyklar) utnyttja hela registret, icke sa nicke, så vad kommer elcyklarna in? Visst ja, servisen!?
Ok, jag har kört Opel Ampera.... ja den gick bra....väldigt bra......så när jag tog min 245a, rena stenåldern (men ändå en älskad bra bruksbil!)
Alltså när det gäller El-bilar, helt Ok om det inte vore för inköpspriset och ev. livslängden ang. batteri men elegant går dom med kraft och fart
framtiden, ja.
Annars har jag 3st äldre BMW bilar, alla med automatlådor, där fördrar jag denna bekvämlighet, men inte på Mc, Scooter är gränsen, men i framtiden kommer säkert El-Mc dominera på vägarna tror jag, men klarar dom långkörningar? Hur som helst det kommer också att finnas Nortons hoppas jag å detta blir exklusivt för den som kör en sådan, för vem kan kicka och växla som kör en El-Mc? Och kanske blir ifrånåkt på favoritvägen! Ja det var Brages funderingar med ev. fel o brister. Kör väl, (även med bilen)