E.starter / Sprag clutch

vidar hjelm johansen

Active member
Hei
Jeg har en god startmotor, nok strøm, satte inn ny sprag clutch (21 lameller) alt i orden. Det funket ca. 1 mnd. Så plutselig tok ikke spraggen tak mer, spinner bare helt fritt, uten støy, så den har anntagelig vrengt seg, vet ikke, har ikke åpnet den ennå.
Jeg har prøvd å lese meg opp på dette problemet og sitter igjen med ett svar fra Norvil. Der sier de at : Spragen (064733) Sprocket(064681) og Gear Assembly(064731) må skiftes samtidig for at de vil garrantere noe.

Spørsmål 1. Har noen av dere noe erfaring med dette.
Spørsmål 2. Hva da med treeplex kjeden ,som må gå over et gammelt og et nytt drev. Går det bra ?

Hva med å konvertere til belte.? ( Norvil sier de har et belte oppsett som går sammen med E. starter, det samme sier RGM.) Kan hvist nok gå både med og uten olje, høres litt mystisk ut....
Hvis det er riktig, tenkte jeg, at i og med at sprocket`n (064681) må byttes , skal jeg da konvertere til belte. Denne er jo en del av oppsettet.
Dette begynner jo å bli dyrt nå. Ønsker jo å komme så billig som mulig ut av det, men samtidig vil jeg ha et system som fungerer.
Hva mener dere jeg bør gjøre ???

Hilsen Vidar
 

AndersA

Member
Vet inte om den här länken om startmotorer kan vara till någon hjälp, en början i alla fall...
http://www.britbike.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=331733#Post331733
 

vidar hjelm johansen

Active member
Ja ,her var det en del .
Ser ut som jeg helt klart bør bytte alle 3 delene.
Da står jeg igjen med et spørsmål...
Hvordan går det med den gamle treepleks kjeden som nå skal gå over et nytt drev..?
De gamle drevene og kjeden ser bra ut, så jeg vil tro det går bra, men jeg er jo litt usikker på akkurat det. Alle deler slites jo til hverandre.
Er en aktiv sykkelist, og jeg har erfart at sykkelkjede og drev bør ihvertfall byttes samtidig.
Vidar
 
Top