Dunstall 1972

Dunstall

New member
31_Familjebilder_126_2.jpg
31_Familjebilder_129_2.jpg

Dunstall

New member
Hej
Är nybörjare på forumet.
Men jag har en Dunstall tourer 1972 inköpt ny av en granne på sportdepån i Partille för 10500:- i juni -72.Sedan köpte en anna granne den och -79 kunde jag köpt den för 5000:- men köpte den dumt nog inte.
Men det gorde en annan fd granne. 2007 ringde han och frågade om jag ville köpa den och det gorde jag men då kostade den mer.Jag har renoverat det mesta bytt lager i lådan underdel motor har Stig i Axvall renoverat. Toppen fixade jag själv med nya ventiler och frästa säten.Men jag hade problem den ville inte gå bra men efter jag tog bort boyers tändsystem och satte dit brytarna igen och bytte spolarna och satte bussning i tändfärställaren går den mycket bra. Sen har Ahlin fixat gasarna så nu har man en otroligt låg fin tomgång.Har en lackad och klar toppkåpa får se om jag kan få på den i vinter .
H

Magnus Jönsson

Administrator
Kåpan blir ju "pricket över i", o välkommen till forumet :wink: , gott om nördar med mycket kunskap (undertecknad borträknad).
/Magnus

krister

Member
Hej
Kul att du fortfarande har kvar dessa fotpinnsplattor ,jag trodde jag var ensam om denna skrangliga konstruktion ,en fråga har du något blåmärke på framsidan av höger smalben ,jag undrar aven om plattorna är kapade i bakkant för att få de uppsvängda avgasrören att passa?

Krister