Dunstal?

Anders

New member
Hej på er!
Undrar om någon av er vet lite om Dunstal?
Har en Commando från 1970.Enligt motor och ram nr är det en
Commando S.Ser ut som en Commando S men i regbeviset står det
Norton/Dunstal-Norton.Men jag ser inga Dunstal grejor någonstans!
MVH Anders

Kim

Administrator
Det står Norton / Norton-Dunstall i många nortonpapper även dom som inte har nåt med dunstall att göra, även min som är en original interstate från 1973.

camenius

Well-known member
Myndigheten rationaliserade fordonsuppgifter för några år sedan. Då samlades märket Norton med Dunstall-Norton i en enda "sammanslagen" kategori.

Samtidigt passade man på att stava fel, helt i enlighet med principen "Varför göra rätt när man kan göra fel", så idag äger alla Nortonägare, en Norton/Dustall-Norton. Även mina 30-talare är således Dustall-Norton, vad nu det är?

Jag har påpekat detta för en talesman för verket. Men varför rätta till fel så det blir rätt?

Utöver stav- och sakfel, kan man påpeka att varumärket Dunstall nu riskeras att suddas ut lite på "marknaden", vilket gör att vissa ägare nu på Blocket säljer (medvetet eller omedvetet?) Dunstall-cyklar från 1950-talet! :shock: Således en unik hoj och ett fynd eftersom sådana Dunstallcyklar inte finns. Inte så bra eftersom en del köpare kan vara beredda att betala extra för en (original) Dunstallhoj.

Vill du läsa in dig på Dunstall, läs Nortonisten nr 1/09 samt 1/95 och 2/96.