Dragning

Bragfjord

Well-known member
Ja så fick jag tid att göra Roslagen osäker med min Traja, Dvs. en riktig
rolig dragning (och nerlägg!). Kunde inte låta bli Vaxholm, de var som
gamla tider, fast då med mina Norton, men Trajan pinnar på bra ändå.
Tänk att jag överlevde nu igen! Men för 10år sen var jag inte stöddig när
jag låg långt ute i terrängen sönderslagen både här och där efter en
"rekord" dragning med min fina o snabba Laverda då jag mötte en bil med
släp på fel sida! Hur kul var det? Och hur kul var det att stå på ett ben i
duschen och bli tvättad i ändan på sjukhuset av för all del snygg sköterska
och sedan med stort besvär ta sig till sängen medels gåstol, flera månader!
Men det har jag tydligen glömt för Trajan gick bra!
Några Engelsmen såg jag som vanligt inte till, trots alla inlägg ang.
trimningar o ombyggnader till bla. Cafe' racers.
 

krister

Member
hej
jag var i dina trakter i går med körning från Östhammar till västerås över Almunge (fikastopp vid släkt). Mitt bakdäck behövde slitas lite mer på ytterkanterna för att få lite mer ekonomi i däckkontot så att säga och ni har väldigt fina vägar i era trakter som inbjuder till nerlägg ,mot veckoslutet åker jag över Dalsland hem till Halmstad ,Dalsland har väldigt fina MCvägar så jag ser fram mot avslutningen av semestern och kantputsningputsning av bakdäcket med full packning på ekipaget.

Krister
 

Bragfjord

Well-known member
Hej Krister! Däck-ekonomi var kul, ja roligaste och mest givande körningar
sker med nötning på sidorna, slitage på mitten är transport.
Dalsland är ett underbart landskap med fina vägar, jag körde min första
debutant-tävling på tid. Dalsland-ring, transporten skedde med sedvanlig
Taunus-buss som drog en massa olja, så när oljetryckslampan tändes i en
kurva hällde jag i ca5l spillolja och fortsatte. De är dyrt å tävla!
 

Bragfjord

Well-known member
Kan ju berätta för alla som håller på Norton/England och vill ge Japanerna
på Nöten, att så skedde i nämnda Dalsland-ring på min första tävling.
Här startade i 500 klassen (debutant) allt möjligt, men även 350 Yamma
produktions racer, 500 3cyl. Kawa mm. Som också tog starten, men efter
några varv gick jag upp i ledning och utökade den betryggande, kände mig
ganska säker på vinst och hade ca. 2-3 varv kvar då växel-länken gick av(!) i ett kurvavsnitt så jag blev tvungen att lägga i 3an med handen! Hur kul var
det nu? Kunde inte hålla samma fart längre på rakorna för att inte spränga motorn, men värst var kurvorna som jag fick slira" mig igenom, samtidigt
som grabbarna närmade sig bakifrån! Precis jag klöv mål-linjen swischade
Kawan o Yamman förbi, men jag vann! Min bror o andra(?) stod upp och skrek av den dramatik som utspelades på slutet. Det jag vill säga här som värmde, var det stora stödet som folk gav mig o Nortonen som f.ö.v. till stor del var lånad av vår eminenta svenska mästare Kjell Bogren. Motorn som han trimmat (2cyl. 500cc) gick ovanligt bra och med detta bidrag gjorde att jag klassade upp mig till A-förare första året. Men de var en del tugg om att motorn skulle vara större än 500, men det var den inte!

Rättelse! juli 2016. Hittade en gammal Allt om Mc nr. 8 1972 och hittade där resultat från nämda tävling där vinnaren var Rolf Östling på Kawa 500! (Sundsvall)
och jag 2a, Surt sa räven, men Rolf är en trevlig o snabb kille, så då gör det mindre ont, jag ringde upp honom och lovade rättelse!
 
Top