Donington Park 19-21/6

tr5

New member
brochure.jpg

http://www.nortonmotorcycles.com/

Man skulle kanske fira midsommar med Norton och se både de nya hojarna och fabriken.

krister

Member
har kollat runt lite och till 80% åker jag Donnington park ,det blir flyg för mig då färja tar nästan två dygn i en riktning, lite synd för det kostar inte så mycket för att prova med egen hoj både parad och race ....är någon mer intreserad att möta upp i England den 19 juni..

Krister

krister

Member
Hej
Biljetter köpta och nu är det bara att packa väskan
Krister
PS ingen mer som är sugen ,hör av er i så fall

krister

Member
Hej
Resan till Mecka blev en höjdare
detta är ett försök att göra sig lite lustig över att jag tog flyget till den största samling av Nortonmaskiner jag sett .
133_DSC01028_1.jpg

Parkeringen Donington Park på Lördagseftermidagen gissningsvis 1500-2000 st Norton av alla möjliga och omöjliga sorter

krister

Member
Oj
jag försökte ladda upp fler bilder men misslyckades så jag låter datorn kallna lite till i morgon
Krister

camenius

Well-known member
Grattis till att ha besökt det häftigaste arrangemanget detta århundrade! Är enormt avis på dig.
Hoppas du har det bra i värmen, här lider vi av 30 graders solsken, puuuuust...
Fick du veta mer om Nortonfabrikens planer... ...om den "amerikanska prototypen" exempelvis?

krister

Member
Dear sirs !
Jo jag fick material av Nortonmotors VD så jag tror du blir nöjd ,jag fotade som bara den men gjorde misstaget att filma så bateriet tog slut efter halva Lördagen men jag tror det räcker ändå .
Det var rätt coolt att stå 2 meter bakom 4 st varmkörande wanklar innan dom drog ut på uppvisningsvarv, som den initierade redan gissat så var det den nya med Mikael Dunlop ,Trevor Nation med sin gamla rekordhoj,den tredje och fjärde föraren var en väldigt känd engelsk motorreporter samt en ung lång pojke som jag inte minns namnet på, det konstiga är att jag såg reporten sittandes i en Testarosa och vänta innan med ganska blöt blick och jag tror han såg fram emot något riktigt fint att åka på.... så fyra redan legendariska wanklar på en och samma plats ,den som inte hört dessa maskiner dra på för fult efter en motorbromsande ingång har definitivt missat nått.
Krister

camenius

Well-known member
:shock: oj, oj :D är som sagt mycket avis.

Måtse vara en enorm upplevelse att få se alla dessa modeller. Helt suveränt spännande, det finns ju en hel del lite udda modeller som man aldrig ser, inte minst från 10- och 20-talen. Några sådana rariteter fanns säkert där, även om många "udda" modeller säkert enbart tillverkades i så litet antal att de inte längre finns kvar.

Wankeln lockar inte mig alls, men jag vet att du tidigare pratat om hur häftigt/annorlunda de låter, tror det var efter en INOC-träff du var på, så nog vill jag "uppleva" en sådan någon gång...

Det såldes en wankel på Blocket nyligen, tror det var i höstas (...eller var det förra hösten?) En skånsk bilfirma sålde den.

I Västerås har just nu lugnet lagt sig efter soligt Power Meet (tydligen ett lyckat), och själv förbereder jag mig för Äppelbo.