Oj påminner om BMW:s modell k1. Och Vincent Black Prince.
Kul att se den, men jag är inte förvånad att efterfrågan blev liten. Jag vill se hojens motor, annars rycker jag att det ser märkligt ut. Tur vi tycker olika för annars skulle det bli lite tjatigt.
I förrgår blev jag mycket förvånad över mig själv. Fick besök av en kompis som alla ser som anglofil (rocket3) men som även har moderna hojar (moderna i mina ögon). Alltså tillverka efter 1980. Bland de moderna han har finns en BMW k100 rs. Jag gillade den. Till min stora förvåning. Efter att han åkt funderade jag vad det var för fel på mig och hällde upp några glas uppfriskande droppar. ...och började kika på Blocket. Ett vanligt beteende efter några glas. Rekommenderas både och inte, beroende på hur plånboken ser ut vid tillfället.
Ska ringa svenne idag och fråga honom om hans erfarenhet. Vill gärna ha en modern hoj (dvs tillverkade efter 1980), men hittills har jag bara kikat på RE Bullet, Kawasaki W800, några Guzzi och kanske någon till.
Men BMW? varför inte? Tror till och med minfru, som annars bara gillar gamla engelska, skulle säga ok eftersom hojen verkade ganska låg. Hade hon accepterat en lite högre maskin hade jag köpt tillbaks min Jota.
Förlåt mina ovidkommande funderingar som egentligen inte hör hemma i din tråd.
Förslag på vilken model jag ska kika efter?