Däcklås

Nortti

Member
Ska det vara bra det?

Vad det egentligen handlar om är att jag håller på och renoverar en DID alu-fälg, en sån där gammal med hög kant.
Hittade 3 ventilhål, varav två på 10mm! Säkert har det varit monterat däcklås, 2st t.o.m. på en VM2:a (kanske suttit på cross-hoj)

Frågan är nu :
- skall jag låta det vara (iriiterande med extra hål)
- montera två däcklås (helt i onödan med ev. obalans efteråt)
- skall jag svetsa igen hålen (mycket jobb att slipa)

Förslag!
 

Nortti

Member
till bakfälg till en 125:a från den uppgående solens land...
hade jag haft en WM3: av samma fabrikat hade den blivit till en framfälg till en 450 från samma land.
 

Nortti

Member
Kunde ju ha använt silvertape åxo :roll:

Men nu är det svetsat!
Blir till att gnida imorgon...

Edit: O slitigt blir det om det inte skall synas...
(mobilkamera skyller jag bildkvaliteten på...)
Och tyvärr är det Honda orginal nipplar - gulkromaterade, får väl byta nipplarna!

126_IMAG0265_1.jpg
 

krister

Member
hej
snyggt jobb pefekt för en dreml http://www.conrad.se/Miniprecisionsmaskiner.htm?websale7=conrad-swe&ci=SHOP_AREA_37387_1506020
god fortsättning
Krister
 

Nortti

Member
Dremel i all ära (kör själv med Proxxon) men det blir nog att handgnida ifall det skall bli bra. Faran är att man går för djupt och då blir det att svetsa - slipa, på nytt.
 

krister

Member
Hej
prova denna trissa av gummi http://www.forshagadentaldepa.se/dental/eve-r22--polertrissa.asp
du kan kotakta ett Tantekniskt labb i din närhet så kan du kanske få ett par att pova med

Krister
 

Nortti

Member
tack för tipset, men nu är det redan fixat meddelst nålfil och våtslipduk, o t-röd.

förutom en por och lite svårt att fila till kanten av vårtan så är ja nöjd.

126_IMAG02672020754007_1.jpg
 
Top