Cafe' Racer!

Bragfjord

Well-known member
2-22.jpgDetta är mitt bidrag, som jag tycker är en perfekt Cafe' cykel. Köpte den ny
-69, som fastback, ombyggd flera ggr. nu som bäst. Trimmad, tätstegad, HÖGT drevad, Blair avgas m. 1 (en) Dunstall-dämp. Halvkåpa! (Ducati) och som grädde på moset, Dunstalls egen skivbroms! En riktig dräpare! (för den som vill) (jag har velat(!) Den har varit med om mycket, Gud förlåte,
men roligt har det varit. En kul kommentar från en frånåkt japanare när jag väntat in honom, " va-ere där för en japanare?"....... ja se ungdomen!
Återkommer ev. mera om denna goding, Ducati släng dig i vä............nej
vad säger jag, jag som älskar Italjenare, ja herre gud som det kan bli!
MV1-Matchless Noeton AJS o Chambord 007.JPGH. Övre bilden slutet -90 tal, nedre början -70 tal med 810cc.
 
Fin hoj! (Trots kåpan. :wink: ) Jag tycker mig ha sett den tidigare. Har den inte varit på omslaget av ett nummer av Nortonisten?
 
Bjarne Petersen skrev:
Jag tycker mig ha sett den tidigare. Har den inte varit på omslaget av ett nummer av Nortonisten?


Jodå, jag mindes rätt! Jag visste väl att jag sett den förut!

9_001_3.jpg
 

Bragfjord

Well-known member
Bra Bjarne! vilken vacker omslagsbild!
Men det året slutade inte bra, efter div. dragningar med mina Ducati-polare
fick jag motor ras, tappa orken och blårykte, jag vände och körde hem
(gör inte det!) Felet, expriment med kolvbultarna som var prepparerade med mässing låst o locktitade (gör inte det!) detta för att
kompensera den lägre vikten på Dunstall-kolvarna som inte var i samband
med den lättade o balanserade vevaxeln. Alltså mässingen hade lossnat m.
skruv och slet sönder cyl. loppet STD. fick borra 0,40 sedan dess har cyleln
stått men ska ihop i år. MEN, fy fan hela motorn, oljetanken, o-filtret, allt
var kopparpasta! Tur man kunde trösta sig med Atlasen!
Och ngr. Italjenare............MVH.
 
Top