British Bike Meet, Mosten MC

Det är 15 år sedan senast men i år kom jag i alla fall iväg till Mostens engelsk-träff i Allingåbro på Jylland. Kunde konstatera att den blivit mindre men det fanns i alla fall en hel del att kika på. Jag körde upp till Varberg tidigt på lördag morgon och tog färjan över till Grenå. Fyra seeega timmar senare var jag på Jylland.

På söndagen körde jag i gassande sol och nästan 30 graders värme ner genom Danmark, över lilla och stora-bältsbroarna och tog sedan färjan mellan Helsingör och Helsingborg. Lyckades nästan helt undvika motorvägar och fick en fantastisk heldag i sadeln. Lite bränd på snoken blev man väl dock...

Totalt blev det 65 mil under de två dagarna. Jag skall väl erkänna att jag fegade lite och tog Trajjan. Jag filmade en del och satte ihop klippen till en liten film. Den kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=jTrHQ6fSmpw Skruva upp ljudet!

Lasse L

Administrator
Personal
Trevliga scener, nu blir man än mer otålig att komma iväg på sommarens planerade turer.

Lasse L

Administrator
Personal
Tanken var att ta mig till Gotland via Äppelbo och Orust på 88:an. Ev. också Britannia i augusti.

Lasse L

Administrator
Personal
Riktigt nöjd,Dominatorn har spunnit som en katt hela vägen, möjligtvis en aning hög ojeförbrukning. Framme på Gotland via Sundsvall, Äppelbo, Örslösa, Orust och Växjö.

Bifogat

• Lasse.jpg
    Lasse.jpg
    812.9 KB · Visningar: 3,699
Imponerande! Härligt att se gamla hojar som inte står och samlar damm! Och hojåkare som inte räds varken regn eller långa sträckor!

Mina egna turer bleknar i jämförelse. Har dock tagit Dominatorn till Rockers vs Mods i Malmö, en sväng till Österlen, en tur upp i mörkaste Småland och ett par turer upp på Bjärehalvön förutom de vanliga svängarna "himmavid". Hon har skött sig bra förutom en brusten gaswire och ett fallerat bränslefilter.

Häromkvällen hängde jag på ett par nya dämpare på Bonnevillen och stack ut på en testrunda. Testrundan blev 19 mil innan jag kom hem :mrgreen: Kan ses en bit här: https://www.youtube.com/watch?v=Ogt_zkz2ll4