Britannia, Virserum i Småland, 7-9/8

camenius

Well-known member
Hoppas åka till Britannia i år. H-G "Mandeln" Rhodén från Sundsvall (han kallar det Bonneville Avenue och påpekar att Avenue måste betraktas som "finare" än Meadows :evil: ) åker ner och sover över här på Featherbed Meadows på vägen dit, så vi blir i alla två från klubben. Fler...?

Platsen är Virserum (längs väg 138) i Småland och datum 7-9 augusti.
Mer info på www.tomccsweden.se

Weine

Member
Hej Lasse
Vi har iallafall tänkt att komma, om bilprovningen tycker att det är ok.
Vädret kan ju inte bli sämre än i Äppelbo, så det borde inte vara något hinder.
Catharina och Weine

camenius

Well-known member
Skratt! Låter jättetrevligt! Skulle SBP besvära er, så hota med mig.

Låt oss hoppas på bra väder och att vi träffas, för på hemväg från Äppelbo fick jag en idé till Nortonsten som jag behövt fota er för (oj, vilken fin svenska det där blev *L*). Vi tar det i Virserum eller via telefon.

Med lite tur ska jag lura med frugan till Britannia. Hon e åksugen som tusan.

camenius

Well-known member
Virserum blev som väntat mycket lyckat. Enorm vacker och väl vald plats vid fin sjö. Hoppa alla i klubben kom hem lika nöjda och välbehållna som undertecknad.
Återkommer med några fler bilder och mer fakta på min blogg och sen lite även här. Under tiden kan ni se några bilder här.
6_Britanniatrffen_i_Virserum_9_1.jpg

6_Britanniatrffen_i_Virserum_11_1.jpg

6_Britanniatrffen_i_Virserum_16_1.jpg

6_Britanniatrffen_i_Virserum_24_1.jpg

6_Britanniatrffen_i_Viresrum_2_2_1.jpg

6_Britanniatrffen_i_Virserum_130_1.jpg

6_Britanniatrffen_i_Virserum_25_1.jpg

camenius

Well-known member
Hörde av HG "Mandeln" Rhodén (han som bor på Bonneville Avenue, ni vet) att nästa års Britannia ska arrangeras i Olofström i Blekinge. Alltså "Sverige trädgård", som det kallas, och det verkar ju fint.

Längtar redan.

Är fortfarande så åksugen att jag funderar på att boka in en hösthelg med frugan på nåt mysigt gästgiveri/herrgård en bit bort (10-30 mil) från Featherbed Meadows. Bara åka hojen dit och sen mysa, äta gott och koppla av innan vintern kommer.

Förslag?

Per G

New member
Hej Lasse!
Ser ut som en Norton wankel på andra bilden, stämmer det?
Kul ljud i wankel-maskinerna, bra vrid också vill jag minnas från den wankel jag körde i slutet av 70-talet.

Resmål? Fryksås fäbod i Orsa. Helmysigt ställe med fin utsikt och bra mat.

Hälsningar,
Per

camenius

Well-known member
Wankel, stämmer bra. 600 kubik. Fick tyvärr aldrig tillfälle att höra den. Minns den från Blocket för cirka ett år sedan. Säljaren (skåne) ville sälja den till nån i Sverige, inte till en tysk samlare, gick ner i pris för att nuvarande ägaren skulle ha råd och därmed få en köpare som tänkte använda hojen. Heder till sådant agerande.

Tack för tipset om Orsa, vi har faktiskt varit på just den fäbod/krog som du nämner. Helt fantastiskt, vackert och lugnt, därtill faktiskt billigt(!) så vi kan mycket väl tänka oss att åka dit igen.

På min blogg la jag upp en bild som kanske kan intressera dig. En Triumph sidventilare från 1928 (flattank). Har fler bilder om du vill ha på mailen. (OBs, du kan klicka på bilden så blir den betydligt större och mer detaljerad.)