Bragfjord
Well-known member
Måste här berömma Dunstalls egen skivbroms, den med bromsoken in-
gjutna i gaffelbenen som på den tiden och även nu fungerar mycket bra,
kan naturligtvis inte jämföras med de idag värsta bromsarna, MEN, är fullt
duglig till ett lätt Cafe'-racer bygge, då kommer den även idag till sin rätt!
Skivorna kan tyckas små men broms finns! Och inte gör det ngt att pga.
den mindre total vikten inkl. undre gaffelbenen gör att den ofjädrade vikten
är låg så framhjulet håller greppet bättre, det gör inte Grimeca eller
liknande (om dom inte är av mangnesium) de ser tungt ut och är det, men
snygga och maffiga, och gör sig bäst i utställnings-hallen(!)
Norton gaffeln är med dagens mått mätt inte vad man ansåg förr, men är
ändå Ok på våra cyklar idag, bara man inte hänger på en tung trumma och
dessutom 4.10 däck, då behöver tom. Commandon styrdämpare!
Nej Dunstall fatta galoppen i tid för oss som kör med däck-ekonomi(!)
För bättre broms,(ngt), ekra 18 tum, hävarm alltså (framhjul)
gjutna i gaffelbenen som på den tiden och även nu fungerar mycket bra,
kan naturligtvis inte jämföras med de idag värsta bromsarna, MEN, är fullt
duglig till ett lätt Cafe'-racer bygge, då kommer den även idag till sin rätt!
Skivorna kan tyckas små men broms finns! Och inte gör det ngt att pga.
den mindre total vikten inkl. undre gaffelbenen gör att den ofjädrade vikten
är låg så framhjulet håller greppet bättre, det gör inte Grimeca eller
liknande (om dom inte är av mangnesium) de ser tungt ut och är det, men
snygga och maffiga, och gör sig bäst i utställnings-hallen(!)
Norton gaffeln är med dagens mått mätt inte vad man ansåg förr, men är
ändå Ok på våra cyklar idag, bara man inte hänger på en tung trumma och
dessutom 4.10 däck, då behöver tom. Commandon styrdämpare!
Nej Dunstall fatta galoppen i tid för oss som kör med däck-ekonomi(!)
För bättre broms,(ngt), ekra 18 tum, hävarm alltså (framhjul)