blinkrelä

soren750

New member
söker blinkrelä till commando roadster -71
141_DSC00001_1.jpg

141_DSC00015_1.jpg

storlek: L=32 mm B=20 D=15
Tacksam om någon har och vill sälja eller kan tipsa.
mvh
Sören

Kim

Administrator
Om du inte är originalnörd så åker du till närmsta biltema och köper ett som passar pv och duett så har du ett relä som fungerar bra, kostar bara 30.-

Jag köpte ett sådant till min Norton Commando och det har fungerat bra!

Mvh Kim

Per G

New member
Basmotor har ett 12V Lucas relä för 45 kronor, ingen aning om det är originalmått men du får väl ringa och fråga Thomas som har Basmotor.

/Per

Kim

Administrator
Med originalrelät så blinkar det väldigt sakta, med biltema så blinkar det som alla andra motorcyklar.. :D

Per G

New member
Burton Bike Bits har ett Lucas i sin webbkatalog:
LU35048 12V Indicator Flasher Unit for BSA, Triumph, Norton

/Per

Magnus Jönsson

Administrator
Var de originalutrustade med blinkers 71?
Min är ju en 71:a, men elsystemet är så strippat på den att jag inte kan avgöra det och de går ju igenom besiktningen utan.
/Magnus

krister

Member
Hej
inga blinkers på min 72:a Roadster det vet jag säkert för jag köpte den ny ,men det finns fästöglor bak på nummerplåtshållaren på den så undrar om blinkers introduserades i och med 850 eller Interstate modellen ,en vild gissning ,kanske någon har mer uppgifter

Krister

Kim skrev:
Var då kanske valbart?

Enligt Roy Bacons Illustrated Norton Buyers Guide hade Commando-modellerna 20M3, Fastback och Long Range inte blinkers. Inte heller S, SS eller produktionsracern. På Hi-Ridern fanns det som tillval från '73. På Roadstern fanns det också som tillval från1973. På Interstate var blinkers monterade från 1972. Enligt ovan nämnda bok alltså.

Magnus Jönsson

Administrator
Hade det på känn eftersom jag inte hittar några "rester" på min, borde synts nåt gammalt fäste eller nåt.
/Magnus