Batteri Commando 750 -73

Kim

Administrator
Kanske rent av 80-268 på biltema? 12Ah med måtten: 134 x 80 x 160, nästan som originalbatteriet som tydligen är ett motsvarande: YTX14AHL-BS

Per G

New member
Jag använder ett Biltema gel batteri efter rekommendation från annan klubmedlem. Verkar funka helt OK och inte så dyrt heller.

/Per

Per G

New member
Min kompis Janne har en nyinköpt MK3 och han har hittat ett 18 AH batteri som passar direkt i "gummilådan" i orginal batterifack. Det borde ju vara smaskens för alla med el-snurra.
Ska kolla och lägga in uppgift på märke och modellbeteckning.
Nackdelen var ju priset, inte alls gratis men kanske värt pengarna om man får en stabil startfunktion.

/Per

Per G

New member
Det är ruskigt klipp i Janne's startmotor och det verkar vara kräm över till tändningen också. Vi hade plockat isär massor med grejor på hans cykel under vintern, fixat till förgasare, tändsystem, koppling, alternator, mm, mm och den startade direkt på första trycket, inga tveksamheter bara small igång :) så bra "power" i batteriet är nog viktigt om du har elstart.
Kickstart är ju en annan visa, då behöver du ju egentligen inget batteri alls.

/Per

Kim

Administrator
Japp, det har du rätt i, men att bara skaffa ett frächt 12Ah tror jag räcker till start med, finns lite diskutioner på sporthoj.com och där är det många som slänger i mindre batterier, och det verkar funka bra för dom!

Magnus Jönsson

Administrator
Lite komplettering i ämnet, har blivit dax att byta mitt batteri efter 7 år :eek: , kollade på amperetalet och det var bara 5 Ah, har fungerat kanon med kickstart och brytarsystem :D , elstart o elektronisk tändning kräver nog annat.
Väljer ett lite större nästa gång dock, det skadar ju aldrig, tänkte prova att beställa ifrån en ny firma den här gången www.motorcykelbutiken.se/.
Gratisreklam Kim :wink:
/Magnus

Kim

Administrator
Tack Magnus för reklamen , webbshopen kommer öppna nångång under första kvartalet(jan-mars), men om det är nåt speciellt man söker eller behöver så går det bra att maila.

Mvh Kim