24-25/7 Tullingemarknaden ,, flyttar!

Tord Ahlin

Administrator
Den flyttar nu till Malmby utanför Strägnäs, trevligt tycker vi som bor innåt landet.

http://www.mcveteranerna.se/node/590

Per G

New member
Var där men kunde lika gott stannat hemma. Typ noll brit bike grejor och massor med "loppis junk". Fanns dock en hel del verktyg och moped prylar om man gillar det.

/Per

Per G skrev:
Var där men kunde lika gott stannat hemma. Typ noll brit bike grejor och massor med "loppis junk". Fanns dock en hel del verktyg och moped prylar om man gillar det.

/Per

Är nog likadant på de flesta marknader nuförtiden, tycker jag. Ser mest gamla Volvo-, VW- och moppedelar blandat med diverse loppiskrafs. Dels är det väl rätt så utletat på användbara klenoder, dels sker nog större delen av kommersen på nätet nuförtiden.

camenius

Well-known member
Det är nog tyvärr så att vi får fejsa verkligheten och inse att...

...det var bättre förr! Åtminstone motormarknaderna.

Din slutsats är ungefär den som gjort att jag faktiskt inte varit på en motormarknad på cirka två år. I bästa fall blir det en trevlig social sammankomst för oss nördar, eftersom man alltid träffar en och annan att snccka med. Men att köpa nåt... ...chansen är liten, mycket liten.

Ska dock åka till Linköping (Sviesta vid classic racing) nästa helg eftersom jag gjort upp med en kille som ska leverera en komplett Lucaslykta-replika (åtta tums).

Tack och lov finns internet och ebay...

Tord Ahlin

Administrator
Tja två batteriladdare för tretti spänn, inte illa pinkat. Men väääääldigt många navkapslar till amazon var det i lådorna :)

Per G

New member
Nej, vi får sätta mer fart på forumet, köp och sälj. Måste ju finnas tonvis med grejor som medlemmarna kan hjälpa varandra med.

/Per

Tord Ahlin

Administrator
Det fanns en hel del där. Fast det löjliga är att jag inte köpte nåt direkt :( Ett par batteriladdare bara. 24 Volts.
4_P3195781_mini_1.jpg

4_P3195780_mini_2.jpg

En fin gammal Honda 250 1961, den skulle man ha.

camenius

Well-known member
Guldläge för den hondaintresserade! Objekt i osedvanligt bra skick, minns du priset? (inte för att... *L*)
Har en kompis i Värmland som gillar honda. Både han och jag har insett att det är betydligt dyrare än Norton.

Ändå går det inte att få honom och skåda ljuset...

Tord Ahlin

Administrator
Frågade inte om priset, fast jag kommenterade honom att "Den är säkert väldigt dyr", och han instämmde.