Årsmötet, hur många "sydlänningar " "blir vi?

Ilefjord

New member
Hejsan alla sydlänningar .

Jaahaa, Så var det dags för vårat årliga möte uppe på Djulö camping söder om Katrineholm. Datum 15,16,17 juni.

Är det inte dags att årsmötet för en gångs skull blir representerat av lite folk söderifrån ?

Själv har jag inte varit på något möte förut, men tänkte att i år e de f-n i mej dags. Tänkte på detta sätt få ut en liten "Trevare" för att se hur många som ev är intresserade.

Eftersom jag bor ett par kilometer norr om Trelleborg kan jag nog betrakta mig som en av dom mest sydliga medlemmarna, Därför kan man redan nu ställa in sig på en rejäl tur, O långturer är ju som bekant alltid intressanta. Visst skulle det vara kul om vi kunde komma ett FETT GÄNG glidandes. Och hur många goda skratt lockas inte fram under resans gång, Som B Storwall sa i senaste bladet ,Typ" resan e ju halva nöjet"
Har varit i telefonkontakt med Herr Hans Jönsson , Finns här på hemsidan, Han e för övrigt en "fena" på underbart fina hojvägar, (har bara lite problem med datum.........)

När vi två språkades vid "spikade" vi avfärd FREDAG morgon, 15/6 exakt
avgång och plats återkommer vi till.

EXAKT färdväg är i dags datum ej fastställt, det avgörs av hur många vi blir ,och var vederbörande är bosatta. Det lär nog bli ett par hållplatser utmed resan.

För att undvika att färdvägen blir 50-60% längre än fågelvägen, tar jag/vi gärna emot kommentarer och förslag på alternativa vägar.

Frågor besvaras gärna av mig Jerry Ilefjord på telnr,0733-374162, eller som inlägg här på sidan.
Hoppas på god uppslutning o en trevlig tur. :D

Magnus Jönsson

Administrator
Hej,
håller helt med föregående inlägg att vi söderifrån borde dyka upp på årsmötet, är vi inte fler smålänningar?
Jag har heller inte vart där tidigare men har planerat in helgen i år och räknar med att åka om vi blir ett gäng och inget oplanerat inträffar (vilket tyvärr händer ibland som hobbybonde med för många intresse och för lite tid).
I så fall sluter jag upp någonstans i växjötrakten (jag förmodar att ni passerar här förbi nånstans) passerar ni precis förbi stugknuten ska jag se till att fixa lite fika, om den här värmen 8) 8) fortsätter så blir det nog lagom med lite rast o vila här.
Härifrån tror jag nog att den i princip kortaste vägen (~30 mil), också är den roligaste och vackraste hojvägen.
Så nu loggar jag ut och går ut och hänger på packväskorna och tar en översyn så allt är klart så långt.

Med hopp om god uppslutning
Magnus Jönsson
Ör, Växjö

Hans Jönsson

Active member
Som jag förtäljde Jerry tidigare i veckan så var beslutet om att köra till årsmötet ett fall för tyst diplomati p.g.a. äldsta pågen tog studenten i fredags och allt var litte uppkört.
Nåväl fredagen har paserat och den tysta diplomatin visade sig fungera 8) . Jag har precis satt på nya bromsbackar fram och startat Nortonen provbromsat en gång så det är väll bara att förbereda packningen.
Mvh/ Hans

Tord Ahlin

Administrator
Trevligt, då får man se hur ni ser ut. Vädret verkar bli fint på fredagen. Jag minndes en från förra året som kom långt söderifrån , kan det ha varit Malmö eller så.. Hur som helst, han var väl med i tidningen nr2-2006