Åka ihop till årsmötet? ( 13-15 / 6 )

Per G

New member
Undrar om det finns någon/några som vill åka ihop till årsmötet 13-15 Juni?
(Just nu (27 Maj) är vi "uppe i" 2 cyklar)

Jag bor mellan Stockholm och Enköping och vet inte om jag ska åka genom Stockholm och Essingeleden ut eller om jag ska åka till Enköping och sedan ta den ganska trevliga väg 55 därifrån.

Jag tänkte åka ganska tidigt lördag morgon (undviker gärna fredagstrafiken, speciellt som det är fredag den 13:e).

Hälsningar,
Per

Per G

New member
Med tanke på att växellådan "gav upp" och nu ska tas ur och isär, beställas delar............ så blir det nog en biltur till årsmötet :( :(

/Per

Taylor

New member
Bjarne Petersen skrev:
Hmmm, är det en Gretsch White Falcon jag skådar i avataren?

Yes :D

Själv har jag en 6120AM med TV Jones Classic-mikar

Det får duga :wink:

(men faktum är att jag gått över mer och mer till en Levin 325/M2 från 1964)

Snygga saker! Vi har väl hamnat något off-topic men jag hade i alla fall en gång en gammal Gretsch av samma modell som Brian Setzer i Stray Cats brukade spela på. Orange och med Bigsby svajarm. Ångrar än idag bittert att jag sålde den. :(

Lite mc-trivia: Visste ni att denne Bigsby var involverad i produktionen av det amerikanska mc-märket Crocker innan han började bygga svajarmar till rockvärlden? Crocker är väl inte så värst känt i Europa men var en hård konkurrent till H-D och Indian i Staterna när det begav sig. Tydligen har man också återupptagit detta gamla hoj-märke igen.
http://www.crockermotorcycleco.com/
Det går uppenbarligen inte att låta gamla ärevördiga märken som Norton, Indian, Exelcior-Henderson med flera få vila i frid. Återstår att se om det slutar som det brukar göra efter en hårdlansering med feta bilder i pressen och på nätet ; en alldeles för dyr hoj som alldeles för få köper innan man konkar.

Taylor

New member
Då fortsätter vi det "off-topica" då :D

Stärkaren är en Fender Super Reverb (4 x Jensen P10) från 1976

GretschochSuperReverbihop-lg.jpg

tr5

New member
Bjarne Petersen skrev:
Återstår att se om det slutar som det brukar göra efter en hårdlansering med feta bilder i pressen och på nätet ; en alldeles för dyr hoj som alldeles för få köper innan man konkar.

Som den här Hondan i ulvakläder. Där verkar det ha stått still de senaste fyra åren.
http://www.vincentmotors.com/

Per G

New member
Det var en mycket trevlig tillställning på lördagen, bäver-safari (som blev en orm-safari), grillning/pilsner och mycket ljuga blev det :D :D

/Per